آرایش و میکاپ عروس

خرید لنز چشم رنگی یا خرید لنز چشم طبی ؟

خرید لنز چشم رنگی یا خرید لنز چشم طبی ؟

امروزه خیلی از خانمها برای زیبایی بیشتر و آرایش چشم به سمت لنز چشم رنگی روی اوردند تا زیباتر شن. روز عروسی مهمترین روز زندگی یک فرد هست. قرار نیست دوباره تکرار بشه پس شما میخواین هرلحظه به زیبایی خودتون اضافه کنید. لنزهای رنگی میتونه به راحتی به زیبایی شما اضافه کنه و لنز طبی میتونه به عروسهای دارای آستیگماتیسم کمک کنه تا به روشنی و بدون تاری ببینن و از لحظه لحظه این شب بیاد ماندنی لذت ببرن.

به طور کلی تمام لنزها چه لنز طبی و چه لنز چشم رنگی غیر طبی در صورت استفاده درست و رعایت موارد بهداشتی در هنگام گذاشتن و برداشتن اونها به چشم اسیبی نمیزنن، و باعث حساسیت، خارش و قرمزی و عفونت چشم نمیشن و استفاده از اون مشکلی نداره. البته لنز چشم رنگی باید از مراکز مجاز تهیه بشه و طرز استفاده بصورت کامل و درست آموزش داده بشه. در این بین به افرادی که دارای خشکی چشم هستند توصیه میشه که از لنز استفاده نکنن.

لنز طبی

به طور کلی سه دسته لنز طبی داریم.

1:لنز طبی نرم؛ که معمولا برای نزدیک بین و دوربینی استفاده میشه.

2:لنز طبی سخت؛ که برای افراد دارای آستیگمات بالا استفاده میشه.

3:لنز طبی توریک ؛ که شامل نرم توریک و سخت توریک هست. که لنز طبی توریک هم برای افراد دارای آستیگمات استفاده میشه.

لنز چشم رنگی

اما لنز چشم رنگی که طرفدارای زیادی داره از 5 رنگ اصلی تشکیل شده که شامل قهوه ای، ابی، طوسی، سبز و بنفش هست. همچنین رنگهای بسیار زیادی هستن که، بین این رنگهای اصلی لنز چشم رنگی قرار داره که در انواع لنزهای رنگی دیده میشه. اما شاید سوال برای شما بوجود بیاد چه لنز چشم رنگی برای چه نوع پوست و مویی استفاده بشه بهتر و مناسب تره؟

لنز چشم

ببینید اگر شما دارای مردمک( سیاهی چشم) بزرگی هستید حتما باید از لنز چشم رنگی با قطر بالای 14 استفاده کنید. اگر چشمهای خیلی تیره دارید مثل چشم قهوه ای تیره یا مشکی، بهتره از لنز چشم رنگی با رنگ روشن استفاده کنید. از بین شرکتهای معتبر موجود در ایران میشه به آیس_مارک ماکسیما، کلیه رنگهای لنز رنگی سولوتیکا نام برد. قیمت لنزها از 66000هزار تومن تا 442000هزار تومن متغیر در بازار ایران هست، که بسته به هزینه شما. یعنی هر چقدر پول بدی همون اندازه اش رو میخوری.

این مطلب هم عالیه:
جشن بله برون و جواب بله عروس خانم

استفاده صحیح از لنز چشم رنگی

اما فردی که میخواد لنز بزاره باید روی یک میز یک حوله تمیز پهن کنه و ظرف لنز را کنار حوله بزاره. بعد دستاشو با آب وصابون بشوره و بعد لنز بزاره. نه اینکه بره جلوی آیینه دستشویی بایسته چون ممکنه لنز از دستش بیافته و آلوده شه. که اگه اینطور بشه حداقل باید 5ساعت داخل محلول ضدعفونی کننده قرار بگیره.

استفاده طولانی مدت از لنز باعث تحریک چشم و نازکی قرنیه میشه هوای آلوده و گرما از علل اصلی بروز حساسیت های چشمی هنگام استفاده از لنز هستش.

و اما علت بیرون پریدن لنز چشم چیست؟

به احتمال زیاد لنز شما پشت و رو شده در این گونه موارد باید لنز را روی انگشت سبابه بزاری و دقت کنی که لبه های آن به شکل کاسه باشه و بیرون نزده باشه.

لنز طبی

آرایش چشم وقتی که لنز چشم دارید

اما نحوه آرایش چشم با لنز مهمه. شما باید چندین مرحله انجام بدین تا هم چشم قشنگی داشته باشین و هم به چشم شما خدای نکرده آسیبی نرسه. افرادی که از لنز طبیعی استفاده میکنن باید به چند نکته که در زیر بیان کردم توجه کنن.

ببینید شما حتما تا الان مطالب زیادی درباره اینکه چه جوری میشه با عینک آرایش چشم زیبایی برای صورتتون داشته باشین رو خوندین. اما خیلی ها هستن به جای عینک از لنز استفاده میکنن و همچنین خیلی هم عاشق آرایش کردن هستن.

ولی یکی از چیزهایی که میتونه باعث آسیب رسیدن به چشم بشه اینه که آرایش چشم  با لنز چشم ترکیب بشه. یعنی از وسایلی آرایشی روی لنز بریزه که موجب میشه دید شما به شدت کاهش پیدا کنه. حالا چیکار کنیم که مشکلی برا ما پیش نیاد.

نکات مهم در آرایش چشم هنگامی که لنز چشم دارید

لنز چشم رنگی

 1:قبل از آرایش چشم لنزها را بزارید.

یعنی قبل از اینکه از مرطوب کننده و وسایل ارایشی استفاده کنید لنز را بزارید. چون هرچیزی که روی انگشت شما باشه بلافاصله به لنز میچسبه و واردچشم میشه. که باید حتما دستاتونو بشورید.

این مطلب هم عالیه:
راز های زیبایی و آرایش عروس خانم از زبان سوفیا بوش
 2:ازمحصولات آرایشی بدون روغن در اطراف چشم استفاده کنید.

یعنی در اطراف چشم ازکرم ها و سایه چشم که دارای روغن هست استفاده نکنید. چون روغن به راحتی وارد چشم میشه و همینطور که میدونید روغن با آب ترکیب نمیشه و به لنز میچسبه و باعث تار شدن دید میشه.

3:تا حد امکان از برامدگی چشم دوری کنید.

برامدگی چشم کجا رو میگن: همون جایی از پلک که سطح کره ای چشم رو لمس میکنه و جایی هستش که غده های چربی چشم باز میشه، که باعث تاری چشم و دید میشه.

4:ریمل

کسی نیست که از ریمل خوشش نیاد ولی در صورتیکه از لنز استفاده می کنید باید از ریمل های ساده که طول و حجم مژه رو افزایش نمیدن استفاده کنید.

 5:لنزهای روزانه

لنز چشم رنگی

ببینید بهتره از لنزهای روزانه استفاده کنید چون از قرمزی –خشکی- و خارش چشم جلوگیری میکنه. اینو هم بگم درسته قیمتشون از لنزهای هفتگی گرون تره ولی ارزششو داره. چون چشم خیلی خیلی حساسه و خدای نکرده اتفاقی برای چشم  بیافته جبرانش خیلی سخته

 6:دستمال مخصوص پاک کردن آرایش چشم

6:دستمال مخصوص پاک کردن آرایش چشم داشته باشین که به راحتی وبدون آسیب رسیدن به لنز و چشم بتونید آرایشو پاک کنید.

7:پاکیزگی لنز

شاید شما از اون دسته از آدمهایی باشین که نخواین از لنز روزانه استفاده کنید، در این صورت بهتره از لنزهای هفتگی استفاده کنید. شما هر شب باید لنزها رو داخل محلول که پزشکتون معرفی کرده بزارید و20 تا 25 ثانیه به خوبی بمالید.

چرا چون تمام چیزهایی که در طول روز بهش چسبیدن کاملا پاک بشه و بعد در ظرف مخصوصش که با محلول تازه پر شده، حتما تازه باشه! بزارید و این نکته بسیار مهم، ظرف لنزها رو هم حتما هر روز بشورید. شاید باور نکنید ولی این یکی از علتهای اصلی بروز عفونت چشمی هست. پس یادتون نره ظرف نگهداری لنز حتما باید تمیز باشه چون دور از چشم ما قرار میگیره.

لنز چشم رنگی

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا