جذاب و خواندنیعروس

چه وسائلی برای خرید عروسی لازم است؟!

در بسیاری از جوامع زنها بهترین تفریح و فعالیت زندگی خود را خرید کردن می دانند و این خرید کردن در شروع امر ازدواج و عروسی امری ضروری است، که خانم ها در آن مهارت لازم را دارند. بعضی از این خریدها بسیار لازم اند. خرید عقد و عروسی از زمان قدیم در ایران رایج بوده است.

خرید هایی که یادگاری از قدیمیان و گذشتگان ما هستند و اگر در مورد آنها فکر کنید به اهمیت و دلیل وجودشان پی می برید.

هدیه

خرید کردن در گذشته

مردم ما در قدیم معمولا جزو طبقات متوسط و پایین جامعه بودند و مردم در یک رفاه نسبی بسر می بردند و فقط برای خرید لوازم ضروری، پول خرج می کردند و خرید لوازم غیر ضرور را انجام نمی دادند.

خرید لباس برای افراد خانواده سالی یه بار بود و لوازم لوکس، لوازم آرایشی و بهداشتی مختص تازه عروس ها بود، پس
رسم این بود که برای عروس خانم لوازم آرایشی، لباس های زیبا و مجلسی، طلاجات و بسیاری از اقلام دیگر در موقع عقد و عروسی از طرف خانواده داماد خریداری شود و به عنوان هدیه به عروس داده شود.

خرید عروس برای داماد

ولی در زمان کنونی به خاطر سبک زندگی و همچنین بالا رفتن رفاه عمومی مردم و فراموشی بسیاری از عادتها، مسیر زندگی مردم هم تغییر کرده است.

خرید کردن حال حاضر

با حضور دختران جوان در اجتماع و طبق فعالیتی که در اجتماع دارند، آنها نیاز به بعضی وسایل پیدا کردند که در نسل های قبل وجود نداشت.

دختران امروز دیگر حسرت داشتن لباس و لوازم لوکس که در قدیم برای عروس ها بود را ندارند.

دیگر استفاده از عطرها، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس های شیک و مد روز یه امر همه گیر بوده و فقط برای شخص خاصی نیست و بسیاری از عروس خانم ها در زمان خرید عقد و عروسی خود، در مورد بیشتر این لوازم احساس نیاز نمی کنند. اما این رسم که از نیکان مان مانده است همچنان انجام می شود و برای عروس خانم لوازمی به عنوان هدیه خریداری می شود.

این مطلب هم عالیه:
تفاوت سنی در ازدواج

خرید

 

معمولا همه خانواده ها به خرید زمان عقد و عروسی اعتقاد خاصی دارند و آن را یک اصل اساسی ازدواج می دانند. ما برای کمک به شما یک لیست از این وسایل آماده کرده ایم که بتوانیم شما را در این راه کمک کنیم.

خرید عروسی شامل چه چیزهایی است؟

قرآن

در فرهنگ مسلمانان اولین خرید قبل از هر چیزی خرید قران و جانماز است که داماد برای عروس خانم می خرد و اول زندگی را با یاد خدا و بهترین کتاب که برای ما مسلمانان است شروع کنند. عروس هم باید برای داماد جانماز بخرد.

خرید حلقه یکی دیگر از این خرید هاست. عروس خانم برای داماد و داماد برای عروس می خرد که معمولا به طور ست خریداری می شود.

خرید عروس برای داماد

سرویس طلای عروسی که در مناطق مختلف با هم فرق می کند و بطور معمول یک گردن بند، دسته بند و یک جفت گوشواره است. ولی بعضی جاها یک دست النگو و کمربند و غیره نیز است که به عهده داماد است.

ساعت مچی عروس خانم که معمولا از جنس طلا یا آب طلا است که داماد برای عروس می خرد و عروس هم برای داماد یک ساعت می خرد.

خرید داماد برای عروس

آینه و شمعدان که خریدش به عهده داماد است. آینه وشمعدان به عنوان روشنایی و شفاف بودن روز های زندگی شان است.

خریدهای عروسی مختص عروس خانم

برای بسیار از مراسمات عروس خانم به لباس های مجلسی احتیاج دارد و داماد باید لباس عقد و نامزدی برای عروس بخرد.

خرید لوازم آرایشی برای عروس خانم مانند کرم پودر، پنکیک، مداد ابرو، ریمل، رژگونه، رژمایع و جامد، رنگ موهای مختلف، لاک در رنگ های مختلف، سایه، ژل مو، فرمژه، مرطوب کننده، ضد آفتاب، تافت، مام، دئودرانت، برس، شانه خریداری کنند.
عطر و ادکلن برای عروس خانم و آقا دوماد باید خریده شود.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس عروس پرنسسی برای عروسهای سخت پسند

لوازم آرایشی

خرید لباس مجلسی و پارچه برای عروس خانم توسط داماد می باشد. خرید مانتو و روسری که با سلیقه داماد و عروس یکی باشد، که به عهده داماد است.

کفش و کیف که باید با هم ست باشد و داماد برای عروس می خرد. همچنین عروس هم باید برای داماد کفش و کیف بخرد.

خرید چادر برای عروس خانم که روز عقد رسم است روی سر بگذارد و بله را بگوید. خرید وسایل دیگری چون سشوار و اپیلیدی، حوله ی حمام، لباس خواب و لباس زیر نیز به عهده داماد است.

خرید عروس و داماد

خرید یک چمدان نیز ضروری است تا این وسایل را در آن جا دهید.

خریدهای مختص داماد

بجز وسایل های که در بالا گفتیم که باید برای داماد عروس بخرد وسایل دیگه ای هم هست. مهمترین آن کت و شلوار داماد هست که باید عروس برای داماد بخرد.

ست کمربند و کیف یـکی دیگر از این وسایل است. پیراهن دامادی که باید به رنگی باشد که با کت و شلوار دامادی ست باشد و معمولا سفید رنگ است. ریش تراش که شامل ست افترشیو، کیف اصلاح و لوازم جانبی، برس و شانه که خرید آن به عهده عروس است.

افتر شیو

لباس خواب و لباس زیر برای داماد خریداری شود. خرید حوله برای داماد یکی دیگر از خرید های عروس برای داماد است. خرید چمدان برای داماد هم می باشد. خرید کروات برای داماد هم سلیقه ایست.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا