آرایش و میکاپ عروس

خراب نشدن آرایش در تابستان

از مشکلاتی که بیشتر عروس خانم ها تو فصل تابستان بهش دچار میشن و اذیت کننده هست خراب شدن آرایش صورت و میکاپ هستش.

خیلی ها برای این موضوع مهم از گرفتن جشن عروسی در سه ماه تابستان خودداری میکنن و جشنشون رو به یه فصل دیگه موکول می کنن.

نکاتی برای اینکه آرایش در تابستان بهم نریزه.

خراب شدن آرایش در تابستان

۱_ مرطوب کننده بزنید تا از خراب شدن آرایش در تابستان جلوگیری کنید.

بهتره اصلا از مرطوب کننده قبل آرایش تون استفاده نکنید. چون تو فصل تابستان پوست برای خودش چربی داره. اگه هم بخواین مرطوب کننده قبل آرایشتون استفاده کنید پوستتون چرب تر می شه. آرایشتون هم توی گرما بهم می ریزه. آرایشگر های ماهر مرطوب کننده رو بیشتر توی فصل زمستان استفاده میکنن تا پوست از خشکی دربیاد. توی تابستون مرطوب کننده رو فقط در بعضی از اجزای صورت مثل خطوط لبخند و لکه های خشک صورت استفاده میکنن. چون این قسمت ها خشک تر از بقیه اجزای صورت هستن.

۲-فندانسیون سبک استفاده کنید.

بهتره موقعی که می خواین کرم رو به صورتتون بمالین با دست اینکار رو انجام ندین بجاش از اسفنج نم دار مرطوب استفاده کنید. چون اینطوری رطوبتی که تو اسفنج هست باعث میشه کرم تو همه جای صورتتون به طور یک نواخت پخش بشه. سبک بودن فندانسیون باعث میشه که پوست بر اثر عرق کردن و گرما آرایش رو خراب نکنه و تغییر زیادی به چهرتون نده، اما سنگینی فندانسیون باعث می شه پوست خفه بشه ایجاد گرمای زیادتر کنه.

خراب شدن آرایش در تابستان

۳_ از مواد آرایشی ضد آب و ضد تعریق برای تابستان استفاده کنید.

توی فصل تابستون برای اینکه آرایش خراب نشه بهتره از کانسیلر، خط چشم و ریمل ضد آب استفاده کنید تا اگه پوستتون شروع کرد به عرق کردن آرایشتون نریزه و شاهد خراب شدن آرایش صورتتون نباشید. این رو هم بگم که این نوع مواد آرایشی برای هر روز استفاده کردن مناسب نیست. چون برای پاک کردنش حتما باید از شیر پاکن و مواد پاک کننده استفاده کنید که اصلا برای پوستتون خوب نیست که همیشه ازش استفاده کنید. با آب هم که پاک نمیشه پس بهتره از مواد آرایشی معمولی استفاده کنید که بتونید موقع پاک کردن با آب هم پاکش کنید. تا پوست صورتتون اذیت هم نشه.

این مطلب هم عالیه:
برنامه فشرده برای داشتن پوستی سالم و زیبا

ضد آب

۴_ بر روی کرمتون از پودر استفاده کنید.

بعد از اینکه کار فندانسیون صورت رو انجام دادین بهتره از یه پودر آرایشی مثل پنکیک استفاده کنید تا آرایشتون به مدت طولانی تر باقی بمونه از برق انداختن صورت هم جلوگیری کنه. برای نمونه، پل بینی، گونه ها و جاهایی مثل این موردها رو با پنکیک بپوشانید تا بعدا دچار درخشندگی اون نقطه ها در صورت نشین.

خراب شدن آرایش در تابستان

۵_ استفاده کردن از پرایمر یکی از راه های خراب نشدن آرایش در تابستان

پرایمر باعث می شه عیب های صورت پوشیده بشه پس قبل اینکه سایه و ریمل و یا کرم پودر استفاده کنید از پرایمر استفاده بشه تا میکاپ صورتتون دوامش بیشتر بشه. پس حتما موقع خرید لوازم آرایشی از پرایمر غافل نشین. پرایمر یکی از اصلی ترین عواتمل خراب نشدن آرایش به حساب میاد.

۶_ از اسپریهای تثبیت کننده برای خراب نشدن آرایش استفاده کنید.

وقتی میکاپ صورت تموم و آرایشتون تکمیل شده و دیگه نخواستین تغییری روی صورتتون ایجاد کنید نوبت می رسه به اسپری تثبیت کننده. وقتی همه کارهارو روی صورت اجرا کردین از فاصله ایی متوسط چشماتون رو ببندید و اسپری را به صورت خودتون بزنید فقط مراقب باشین به داخل چشمتون نره. با اینکار دوام آرایش صورتتون هم بیشتر از قبل میشه.

اسپری تثبیت کنندهاسپری تثبیت کننده

۷_ روی خط چشمتون سایه نزنید. اینکار باعث خراب شدن آرایش صورتتون میشه.

اگه خط چشمی که به چشمتون زدین ضد آب نیست بهتره از سایه تیره استفاده کنید. با یه قلم مو نازک روی چشمتون سایه بزنید تا موندگاری خط چشمتون بیشتر بشه. فقط یادتون باشه موقعی که دارین از پودر سایه استفاده می کنید مواظب باشین پشت پلکتون کثیف نشه.

این مطلب هم عالیه:
روش های خشک کردن دسته گل عروس

براق

۸-لوازم آرایشی براق را در تابستان استفاده نکنید.

بهتره از لوازم آرایشی براق استفاده نکنید چون ماندگاری شون نسبت به لوازم آرایشی مات کمتر هست. برای اینکه آرایشتون دوام داشته باشه از رژ لب و سایه مات استفاده کنید. بهتره اینم بگم که صورتتون به خاطر آرایشی که می کنید خود به خود عرق میکنه و براق میشه حالا هم بخواین از مواد آرایشی براق استفاده کنید صورتتون بیشتر از قبل براق میشه.

بی بی کرم

۹_از بی بی کرم در تابستان برای خراب نشدن آرایش استفاده کنید.

بی بی کرم ها مخلوطی از چند کرم هستن که میشه برای سبک شدن فندانسیون تنها از همین یه نوع کرم استفاده کرد. بی بی کرم ها به غیر اینکه پوست رو پوشش میدن حتی پوست رو هم در مقابل آفتاب و نور خورشید محافظت می کنن. که این ویژگی مناسب فصل تابستون هست و می تونید روش کار آرایشیتون رو انجام بدین.

مداد لب

۱۰_ از مداد لب استفاده کنید

برای اینکه رژتون دوام بیشتری داشته باشه می تونید از مدادلب استفاده کنید. مدادلب هم رنگ با لب یا رژ لب باعث میشه آرایش لبتون ماندگاری بیشتری داشته باشه. اگه همرنگ باشن کسی متوجه نمیشه که مداد کشیدین و مثل لب معمولی نشون داده میشه.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا