طلا و جواهرات عروسنامزدی

حلقه ی نامزدی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حلقه‌ی نمادی از عشق و محبت است. حلقه‌ی نامزدی جزو لاینفک ملزومات ازدواج است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از حلقه‌ی نامزدی داشته باشید با جشن پلاس همراه باشید.

حلقه‌ی نمادی از عشق و محبت است. حلقه‌ی نامزدی جزو لاینفک ملزومات ازدواج است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از حلقه‌ی نامزدی داشته باشید با جشن پلاس همراه باشید.

انتخاب حلقه

  1. قیراط(carat)حلقه‌ی نامزدی

یکی از مواردی که هنگام خرید حلقه‌ باید توجه کنید میزان عیار سنگ آن است. اگر قصد خرید حلقه‌ی نامزدی یا ازدواج دارید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود و شخصی که می‌خواهید به او هدیه دهید(نامزد خود) میزان عیار هر دو حلقه را ارزیابی کنید. بهای حلقه با توجه به عیار، اندازه و البته وزن آن تعیین می‌شود. می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود میزان عیار حلقه‌ را انتخاب کنید.

  1. درخشندگی (Clarity)حلقه‌ی نامزدی

شفافیت حلقه‌ و درخشان بودن آن مسئله‌ مهمی است که کاملا واضح است. برخی مواد موجود در سنگ‌های قیمتی ممکن است بر درخشندگی آن تاثیر بگذارد. همچنین آسیب‌هایی که در فرایند برش سنگ اتفاق می‌افتد نیز در براقیت و شفافیت حلقه‌ی نامزدی موثر است. پیداکردن سنگ کاملا روشن و براق، تقریبا غیرممکن است. بنابراین می‌توانید سنگی را انتخاب کنید که کمترین میزان رنگ و ناخالصی را داشته باشد. درخشندگی چندین سطح مختلف دارد. شامل این‌ها:

FL, IF: الماس بی نقص و کاملا روشن

VVS1, VVS 2: الماس با عیب ها و خراشهای خیلی جزیی.

VS1, VS 2: الماس با عیب کم که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست.

SI1, SI 2: الماس با مقدار کمی لکه که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص است.

I1, I2, I3: الماس لکه دار. که با چشم غیر مسلح عیوب آن قابل مشاهده است.

  1. برش حلقه‌ی نامزدی (Cut)حلقه‌ی نامزدی

برش الماس و سایر سنگ‌های قیمتی تعیین می‌کند که حلقه‌ی نامزدی چه درخشندگی زیبایی خواهد داشت. هرچه برش الماس حلقه نامزدی خوب باشد باعث زیبا شدن درخشش و شفافیت حلقه‌ی نامزدی می‌شود. مربع، بیضی، اشکی و قلبی شکل، معروف‌ترین برش‌ها هستند.

  1. رنگ حلقه‌ی نامزدی (color)حلقه‌ی نامزدی

همانقدر که باور داریم اندازه الماس بر ارزش آن تاثیرگذار است، به همان میزان رنگ هم موثر است. اگر قصد خرید الماس دارید احتمالا عبارت 4c به گوشتان خورده است. 4c اشاره دارد به کلمات رنگ(color)، برش(cut)، وضوح(clarity) و قیراط(carat).  اینها عناصری هستند که ارزش الماس را تعیین می‌کنند. رنگ الماس با حروف مشخص می‌شود. رنگ سنگ الماس با استفاده از حروف D تا Z تعیین می‌گردد. با مقایسه‌ی جواهرات مخصوصا در نور سفید می‌توانید همه اینها را امتحان کنید، چون در نگاه اول ممکن است بی‌رنگ به نظر برسد ولی اگر به دقت آن را بررسی کنید شاهد تفاوت‌هایی در رنگ آن خواهید بود.

این مطلب هم عالیه:
با این پیشنهاد های ازدواج ، نامزد خود را خوشحال کنید

با ارزش‌ترین الماسها در محدوده D تا F (فوق العاده سفید و کمیاب) هستند که کاملا شفاف و روشن می‌باشند. محدوده‌یG تا j (سفید با رنگ خیلی کم) هم کاملا شفاف می‌باشد. محدوده‌ی K تا Z (سفید و رنگی) جزو الماس‌های زرد رنگ می‌باشد. امروزه اغلب برای حلقه‌ی نامزدی از گروه‌های G،H و I استفاده می‌شود

  1. پرداخت الماس برای حلقه‌ی نامزدیحلقه‌ی نامزدی

هرچه یک سنگ الماس بهتر پرداخت شده باشد گران تر خواهد بود. مدل برش الماس نتیجه‌ی پردازش روی الماس است. پیچیدگی‌های برش الماس، پرداخت و استادکاری روی آن ارزش الماس را تعیین می کند.

  1. شناسنامه یا گواهینامه حلقه‌ی نامزدی (certificate)

هنگام خرید حلقه‌ی نامزدی باید توجه داشته باشید که از یک فروشگاه معتبر آنرا خریداری می کنید. اگرحلقه را از جای مطمئن خریداری کنید تحت پوشش گارانتی نیز خواهد شد. هر حلقه‌ی نامزدی الماس‌دار دارای یک شناسنامه جداگانه و شناسنامه‌ای به نام شما خواهد بود. بنابراین هنگام  خرید حلقه‌ی نامزدی نگین‌دار، گرفتن شناسنامه‌ی بین‌المللی ضروری است. این گواهینامه اعتبار بین‌المللی دارد. موسسات گوهرشناسی و ارزش‌گزاری الماس:

HRD

GIA

AGSL

IDL

  1. مخراج کاری حلقه‌ی نامزدی (نگین کاری)حلقه‌ی نامزدی

اسکلت اولیه‌ی حلقه‌ی نامزدی قبل از نگین‌کاری بسیار مهم است زیرا شکل حلقه‌ی نامزدی نهایی را مشخص می‌کند. مخراج کاری باید متناسب با اندازه سنگ باشد. هنگام خرید حلقه‌ی نامزدی باید به شکل حلقه که الماس روی آن نصب می‌گردد دقت کنید.

  1. فلز حلقه‌ی نامزدی

معمولا برای حلقه‌ی نامزدی از طلا سفید استفاده می‌شود. اما گزینه‌های دیگری نیز در دسترس است. به جز طلای سفید، طلای زرد و طلای مسی رنگ یا رزگلد(rosé gold)نیز کار می شود.

  1. برش های مختلف نگین حلقه‌ی نامزدیحلقه‌ی نامزدی

برای کسانی که می‌خواهند مدل های متفاوت و منحصر‌به‌فرد داشته باشند به جای حلقه‌ی نامزدی کلاسیک مدل های بسیار زیاد دیگری تولید می‌شود. اگر می‌خواهید خاص باشید می‌توانید مدل‌های مختلف را بررسی کنید. اگر قصد خرید حلقه‌ی نامزدی برای خود دارید، می‌توانید به مدلهای مختلف و متفاوت از هم نگاهی داشته باشید. اگر می‌خواهید عشق خود را برای کسی که دوست می‌دارید از راه‌های مختلف جاودانه کنید، به مدلهای مختلف نظری بیندازید. سنگ‌های رنگی، قطره‌ای شکل، مدلهای مینیمال، سنگهای مربعی یا برش قلبی تنها برخی از این مدل‌ها هستند.

  1. الماس رنگی حلقه‌ی نامزدیحلقه‌ی نامزدی

آیا می‌دانید که الماس رنگ‌های مختلفی دارد. هرچند اکثر الماس‌هایی که در اطرافمان می‌بینیم سفید هستند ولی الماس‌های رنگی نیز وجود دارند. همچنین الماس‌های سیاه که امروزه برای حلقه‌ی ازدواج بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سنگ الماس دارای رنگ‌های صورتی، خاکستری و رنگ‌هایی مانند آبی و قرمز نیز می‌باشد. اگر دنبال حلقه‌ی نامزدی منحصر‌به‌فرد هستید می‌توانید از میان این رنگ‌های کمیاب انتخاب کنید.

  1. گزینه های دیگر سنگ حلقه‌ی نامزدیحلقه‌ی نامزدی

در ذهن اکثر ما حلقه‌ی نامزدی به شکل حلقه‌های الماس‌دار می‌باشد. ولی بسیاری از سنگ‌های قیمتی دیگر نیزمی‌تواند در حلقه‌ی نامزدی به کار رفته شود. اگر می‌خواهید یک انتخاب کلاسیک داشته باشید می‌توانید انواع دیگر سنگ‌ها را نیز در نظر بگیرید. الماس در صدر همه سنگ ها است. الماس‌های حلقه‌ی نامزدی کاملا شیک و خیره‌کننده‌اند. به‌علاوه، حلقه‌ی نامزدی الماس سیاه، حلقه‌ی نامزدی زمرد و یاقوت کبود نیز زیبا هستند.

این مطلب هم عالیه:
حلقه عروسی از کجا به وجود آمد
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا