طلا و جواهرات عروسعروس

جواهرات عروسی شامل چه چیزهایی است؟

جواهرات عروسی شامل چه چیزهایی است؟

جشن پلاس: جواهرات یکی از مهم ترین آیتم هایی است که عروس در شب عروسی خود استفاده می کند. این که چه جور جواهراتی توسط یک عروس در جشن استفاده شود، رابطه مستقیمی با فرهنگ و نوع ساختار و سنن خانوادگی و قومیتی او دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند تا با جواهراتی ساده و شیک شکوه لباس عروس و جلوه آرایش صورت خود را نمایان تر کنند و عده ای دیگر نیز جواهرات سنگین و شکیل را می پسندند تا ظاهری ملکه وار به آن ها بدهد. آیتم های جواهراتی که به طور معمول استفاده می شود عبارتند از دستبند، گردنبند، گوشواره، سینه ریز و یا در بعضی از کشور النگو و پابند. این ها چیزهایی است که به عنوان جواهرات در شب عروسی استفاده می شود. در تعیین جنس این جواهرات نیز فرهنگ و شرایط مالی فرد تا حد زیادی تاثیر گذار است، در کشورهای آسیای غربی و مسلمان نشین، طلا به علت اعتقادات مذهبی و خواصی که دارد رواج بیشتری داشته و علاقمندان بیشتری نیز دارد، لذا در این کشورها عروس خانم ها بیشتر از طلا استفاده می کنند. در سال های اخیر طلای سفید نیز به بازار آمده است که از آبکاری طلای معمولی تهیه می شود. در کشورهای غربی و اروپایی فلزات دیگری از جمله پلاتین و یا سنگ هایی مثل یاقوت و الماس طرفداران بیشتری دارند.

جواهرات عروسی شامل چه چیزهایی است؟

مردم سراسر دنیا چگونه جواهراتی استفاده می کنند؟

در کل استفاده از جواهرات و طلاهای سنگین در آسیا رواج بیشتری دارد. دلایل این اتفاق می تواند فرهنگی باشد و یا به طور کلی سلیقه افراد در این قضیه دخیل باشد. در اروپا و کشورهای غربی ساده پسندی رواج بیشتری دارد و اگر در فیلم ها دیده باشید عروس ها جواهرات خیلی کمی دارند، تمام چیزی که آن ها در شب عروسی خود به عنوان جواهرات استفاده می کند از یک حلقه و یا نهایتا یک گردنبند ساده بیشتر نمی شود.

در کشورهایی مثل هند به دلیل علاقه وافر مردم به طلا و جواهرات، عروس ها عموما گردن بندها و دستبندهای بسیار بزرگی می پوشند که در نوع خود منحصر بفرد و عجیب هستند. نوع و سنگینی طلا در این منطقه به بضاعت مالی پدر عروس ارتباط دارد.

چین و آسیای شرقی نیز علیرغم پیشرفت های زیاد اقتصادی که در سال های اخیر داشته اند همچنان پایبند آداب و رسوم خود هستند و مردم جواهرات منحصر بفردی را در شب عروسی خود استفاده می کنند. در این کشورها گاهی تاج و یا گل سرهای عروس نیز از جنس طلا و جواهر است که این موضوع به شکوه عروسی می افزاید.

جواهرات عروسی

مشهورترین طراحان جواهرات عروسی در دنیا چه برندهایی هستند؟

طلا و جواهر نیز همانند سایر مقوله های زندگی انسان به روز و آپدیت می شوند و هرروزه مدل های جدید و بعضا عجیب و غریب و یا شیک از این وسایل به بازار عرضه می شود. شرکت های سازنده جواهرات عروسی با به کارگیری طراحان خوش ذوق و هنرمندانی که به کار تهیه و ساخت جواهر علاقه دارند بر این تلاشند تا سهم بیشتری را از آن خود کنند و قسمت بزرگ تری از بازار جواهرات دنیا را به خود اختصاص دهند، از این رو هر روز و یا به فواصل کوتاه مدل های جدیدی را ارائه می دهند تا در دنیای پر رقابت مد و فشن عقب نمانند.

جواهرات عروسی شامل چیست

در صنعت جواهرات مدرن طراحی ها بیشتر به سمت نمادسازی رفته است. تقارن موجود در طرح های قدیم تا حدود زیادی کمرنگ شده است و نظم نیز در این طرح ها شکل جدید و خاصی دارد. طرح های سال 2017 جواهرات نیز از همین قواعد پیروی می کنند. المان دیگری که در طرح های جدید به وفور یافت می شود سنگ های قیمتی و رنگی است که که در اندازه های کوچک و بزرگ و برش های زاویه دار و گرد در جواهرات به کار برده می شود. گاهی حتی از چندین سنگ متفاوت با رنگ های مختلف که الزاما دارای هارمونی نیز نیستند در ساخت گردنبند، گوشواره و یا سایر جواهرات استفاده می شود که این نیز در نوع خود بدیع و بی نظیر است.

برندهای نظیر سوآروفسکی، شنل، دیور و کارتیر از جمله معروف ترین برندهای ساخت جواهرات در سراسر دنیا هستند که مشتریان زیادی از جمله سلبریتی های مشهور هالیوود و اعضای خاندان سلطنتی را در فهرست خود دارند و برای جذب بیشتر مشتریان به رقابت تنگاتنگ با یکدیگر می پردازند.

 

این مطلب هم عالیه:
مدل آرایش مو عروس برای عروس های ایرانی
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا