عکاسی و فیلم برداری

جدیدترین شیوه های عکاسی و فیلمبرداری در جشن عروسی

جدیدترین شیوه های عکاسی و فیلمبرداری در جشن عروسی

جشن پلاس: تشریفات عروسی یکی از بهترین خاطراتی است که هر زوج در زندگی خود تجربه کرده اند. اما برای ثبت این لحظات خوب، تصویر برداری می تواند خاطرات را برای همیشه در ذهن نگه دارد. هرگاه فراموش کردید و یا رنجیده خاطر شدید، با تماشای عکس ها و فیلم عروسی می توانید انرژی دوباره بگیرید. اما فیلمبرداری و عکاسی نیاز به فن و تکنیک خاصی دارد. هنرنمایی در فیلمبرداری و عکاسی کار ساده ای نیست. اما با رعایت نکات زیر می توانید با کمترین هزینه، بهترین عکاسی و فیلمبرداری را داشته باشید:

                   

 1_استفاده از دیافراگم

دیافراگم باز می تواند به زیبایی هر چه بیشتر تصویربرداری کمک کند. زیرا برای میدان های کم عمق،  ژرف زیادی به آن می بخشد و باعث پدید آمدن افکت های زیبا می شود. همچنین با فوکوس بر روی سوژه، سایر پدیده ها کم رنگ تر نشان داده می شود. در این صورت تمامی توجه بر روی سوژه معطوف می شود که این کار هنرنمایی خاصی را به تصویربرداری می بخشد.

 2 _ همگام سازی آهسته فلاش

زمانی که از فلاش استفاده می کنید، بهتر است سرعت شاتر را کم کنید. بین 1/15 تا 1/25 ثانیه مناسبترین درجه برای شاتر است. در این صورت نور محیط بر روی سوژه تابیده می شود و تصویر زیباتر به نظر می رسد. همچنین بهتر است همزمان با سوژه، حرکت و تصاویر خود را با حرکت او ثبت کنید.

 3 _ ژست گرفتن سوژه

زمانی که از عروس و داماد در حال تصویربرداری هستید، باید تصاویر را در ژست های متفاوت ثبت کنید. گرفتن گل، خم کردن بدن و ژست های نیم رخی می تواند در ثبت تصاویر زیبا به شما کمک کند. برای ژست ها می توانید از مدلهای لباس در مجلات مد استفاده کنید. 

 4 _ توجه به خطوط

برای پس زمینه می توان از خطوط معماری قوی، همچون ستون‌ها، استفاده کنید. برای اینکه سوژه درست در جای خودش قرار بگیرد، لازم است تا ابتدا پس زمینه درست انتخاب شود. کادربندی تاثیر زیادی در نوع عکس برداری دارد.

 5  _ استفاده از الگوهای نور خلاقانه

الگوهای نور باعث ایجاد حس دراماتیک در تصویربرداری می شود. الگوهای نور به سرعت پدیدار و ناپدید می شوند. بنابراین در زمان استفاده از این امکان، باید سرعت عمل بالایی داشته باشید.

                  خدمات مجالس عروسی

 6 _  استفاده از کادربندی جدید

در عکاسی کادر بندی اهمیت زیادی دارد و به عکس و فیلم جلوه خاصی را می بخشد. بنابراین می توانید از کادربندی های جدید از جمله شیشه ماشین استفاده کنید. قرار گرفتن در یک کادر مربعی شکل مانند پنجره هم می تواند به کادربندی تصویر کمک کند.

 7 _ اریب گرفتن تصویر

برای اینکه تصاویر زیباتر ثبت شوند، می توانید دوربین را اریب بگیرید. زاویه دادن به دوربین حسی از حرکت را در تصاویر ایجاد می کند. تغییر تراز خطوط کادر و اریب نگه داشتن دوربین، باعث ایجاد جلوه های زیبا در فیلمبرداری و عکاسی می شود. اما در این کار نباید زیاده روشی شود.

 8 _ توجه به سایه ها

در روزهای آفتابی، می توان سوژه ها را در زیر سایه برد و با استفاده از فلاش مکمل برای تراز نور صحنه، تصاویر زیباتری را ثبت کرد.

9 _  اضافه کردن محو شدگی

برای تصویر برداری از صحنه رقص عروس و داماد، باید از سرعت شاتر پایین استفاده کنید، تا حس حرکت به بیننده منتقل شود. اگر از ترکیب سرعت شاتر پایین و ترکیب فلاش استفاده کنید، حرکت عروس و داماد، در عین حالی که نور و حرکت محیط را به تصویر می کشید، به خوبی دیده می شود.

10_ استفاده از براکت فلاش

برای اینکه سایه های روی سوژه به حداقل برسد، می توانید فلاش اکسترنالی را به براکت فلاش (flash bracket) متصل کنید تا چند سانتی بالاتر از لنز قرار بگیرد. برای اینکه بتوانید در تصویرهای پرتره یا عکس های با فرمت منظره (landscape) فلاش را از مکانیسم لولا یا محور استفاده کنید، باید عکس های پرتره یا عکس های با فرمت منظره (landscape) فلاش را حرکت دهید.

11_ توجه به محیط

تنها بر روی سوژه متمرکز نشوید. در تصویربرداری تنها سوژه ها نیستند که باعث زیبایی هر چه بیشتر عکس و فیلم می شوند. بلکه در مسیر نگاه آنها، می توان پدیده های زیبایی را نیز ثبت کرد. در این صورت خاطرات و نوع نگاه آنها نیز به تصویر کشیده می شود.

12_ توجه به جزئیات

بدون ترس تمامی جزئیات کوچکی که توسط افراد عادی دیده نمی شود را در زمان تصویربرداری مد نظر داشته باشید. این کار باعث ایجاد تفاوت و تمایز در تصاویر شما می شود.

13_ تصویربرداری از سطح پایین

اگر تصویربرداری از سوژه ها را از سطح پایین انجام دهید، شکل متفاوتی از عکاسی و فیلمبرداری را ثبت کرده اید. نباید روی دو پا بنشینید. زیرا باعث لرزش دوربین می شود و این کار تصویربرداری را خراب می کند. بهتر است بر روی زمین دراز بکشید تا دوربین به شکل ثابت بماند.

این مطلب هم عالیه:
طراحی و نظم محیط و دفتر آتلیه هم مهم است !
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا