ایده های جشن عروسیتشریفات عروسی

نکات مهم برای برگزاری مراسم عروسی

مراسم جشن عروسی و برگزاری مراسم عروسی

هرکس در طول زندگی خودش در یک برهه زمانی مشخص به ازدواج فکر میکنه. ازدواج به عنوان مهمترین اتفاق زندگی هرشخص تلقی میشه. برگزاری مراسم عروسی تو روزهای خاص از سال معمولا گرفته میشه که هم مبارک باشه و هم روز تعطیل باشه. با جشن پلاس همراه باشید تا آماده شدن برای مراسم جشن عروسی رو با هم مرور کنیم و نکات مهم این آمادگی رو بررسی کنیم.

با شروع شدن ماه های خاص از سال، مردم در تکاپو مقدمات مراسم جشن عروسی هستند. یکی از ماه های مهم میتونیم به ماه ربیع اول اشاره کنیم که بیشتر مردم برگزاری مراسم عروسی خودشون رو تو این ماه میگیرن. یا عیدهای خاص که پیش رو هستند هم روزهای خوبی برای برگزاری مراسم عروسی هستش.

برای برگزاری مراسم عروسی باید چه کارهایی انجام بدیم؟!

اول از همه تقویم رو باز کنید

تقویم عروسی

برای تعیین روز عروسی، هر دو خانواده بعد از دیدار و آشنایی و جواب مثبت، تقویمی میارن ودنبال زمانی میگردن که هم خوش یوم باشه، هم توش مناسبت های خوبی داشته باشه. تصمیم میگیرن که در همون روز موعد تمام کارها و قرار های خودشون رو بذارن. اگه این کار که به نظر ساده است رو انجام ندید، پیش بینی ها و کارهایی که دوست دارین برای عروسیتون انجام بدید رو از دست میدید و در اخرش بخاطر انتخاب نکردن روز درست با فاصله ی زمانی مناسب، خیلی چیزها رو از دست میدید و عروسیتون نمیشه اونی که باید میشد.

تصمیمی که دارین رو تعیین و مشخص کنید

در این دوره زمونه هر دختر و پسری دوست داره تو ذهن و فکرش یه ازدواج زیبا و رویایی داشته باشه. اما در این دوره و زندگی های روزمره‌ایی که بوجود اومده، جور دیگه ای شده که باید با شرایطش کنار بیایم، مثلا با نامزدتون به این نتیجه برسین که شاید مناسب تراین باشه که، جشن عروسی بزرگی نگیرید وبه یه مهمونی کوچیک خانوادگی رضایت بدین یا شاید به جای این ریخت‌ و پاش‌ها بخواین که یه مقدمات سفر چند روزه زیارتی یا تفریحی داشته باشین.

برای اینکه تکلیف و تصمیمتون مشخص بشه باید لیستی از کارهایی که دوست دارین انجام بدین، تو زندگیتون مشخص کنید. و همچنین تو لیست هزینه های عروسی رو هم برآورد کنید.

مراسم جشن عروسی

نگاه کنید چه چیز ی وچه کاری براتون بیشتر ارزش داره. مثلا دوست دارین یه مراسم جشن عروسی بزرگ و آنچنانی داشته با شین؟ یا یه خونه که بتونید توش آرامش و آسایش داشته باشین؟ و یا دوست دارین با گرفتن یه مراسم عروسی تو چشم باشین؟ یا بهتره یه وسیله نقلیه بخرین تا خودتون و خانوادتون راحت باشه؟ یا پولتون رو پس انداز کنید و یا کارهای دیگه از این قبیل، که به یه شب ختم نمیشه و تا یه مدت طولانی ادامه داره.

این مطلب هم عالیه:
بازی کفش: ایده‌ای جالب برای سرگرم کردن مهمانان عروسی

فقط این رو بدونید که هر تصمیمی که در این مورد میگیرد باید تا اخرش هم پای اون بمونید. جواب دخالت دیگران و بزرگ ترها روهم با ادب و احترام بدین و یادتون باشه که بعد ها پشیمون نشید. توی هر بحثی یا گفتگویی نگین مثلا من به خاطر تو از عروسی گرفتن گذشتم و یا به خاطر تو که میخواستی عروسی بگیری، زیر بار منت و قرض رفتم.

برگزاری مراسم عروسی

حالا باید به فکر هزینه های عروسی که میخواید برای مراسم جشن عروسی کنید، باشید

وقتی تصمیمات راجب زمان و موعد عروسی گرفته شد حالا نوبت به برگزاری مراسم عروسی هست. خودتون بهتر میدونید که با فقط فکر کردن مراسم جشن عروسی انجام نمیشه.

باید توی یه برگه برای خودتون شرح بدین و باید به نوبت انجامش بدین. پس اول قبل انجام دادن کارها یه لیست اماده میکنید؛

مثلا چه کاری باید قبل برگزاری مراسم عروسی انجام داد به همراه برآورد هزینه های عروسی . در اخر کارهایی که بعد برگزاری مراسم عروسی میمونه رو بررسی کنید. هزینه ها رو بالا پایین کنین و بنویسید. ببینید چقدر پس انداز دارید و منابع مالی که دارین رو جستو جو کنید. کارهایی که زیاد مهم نیست انجام بدین، رو حذف کنید. لیستتون رو بررسی کنید. از خانواده و اشنایان تحقیق کنید. شاید اونها کارها و چیزهایی که مد نظر شما باشند رو بتونن ارزونتر و به صرفه تر به سرانجام برسونن. هزینه های عروسی رو تا میتونید کاهش بدید.

فقط این رو هم بدونید که تو این راه حتما با بزرگترهای فامیل خصوصا خانواده و همسرتون مشورت کنید. با این کار به اونها هم احترام گذاشتین و هم به خواسته خودتون رسیدین.

مهمونهاتون رو مشخص کنید

یه فهرست از افرادی که میخواید دعوت کنید رو لیست کنید. در این بین از همسر و خانواده تون مشورت بگیرین، تا کسی از قلم نیفته. لازم نیست همه کسایی که میشناسید اعم از دوستان و فامیل های دور رو هم دعوت کنید. چون تو این روزها همه همدیگر رو درک می کنند. که یه مراسم گرفتن چقدر مشکلات و سختی داره. پس مطمئن باشین کسی از شما انتظار بیجا نداره، که حتما باید تو مراسم جشن عروسی شما باشه.

فقط به این توجه کنید که وقتی اسامی مهمون ها نوشته میشه به هزینه های عروسی ، بیشتر از ناراحتی دیگران توجه کنید. چون ناراحتی بعد چند دفعه دلجویی از بین میره. ولی هزینه ایی که رفته شاید به همین راحتی بر نگرده.

فهرست منابع درست باشه

و اما مهمترین نکته و قدمی که با قیمانده اینکه شما ببینید چقدر بودجه دارین پس باید یک فهرست درست کنید. که هم منابع مالیتون چقدر هست و هم هزینه هایی که میخواید انجام بدین چقدر هست. تا موقعی که یه لیست و فهرست درست نداشته باشین نمی تونید به اون خواسته هایی که دارین برسید.

این مطلب هم عالیه:
آیا در جشن عروسی می خواهید پوست صاف و زیبا داشته باشید؟

اول به پس اندازی که برای این روزها کنار گذاشتید نگاه کنید. ببینید چقدر میتونید از خانواده کمک بگیرین؟ اگه میخواید وام بگیرین چقدر هست؟ ببینید می تونید از پس اقساطش بربیاید؟ همه چیز رو به صورت کامل بررسی کنید وتوی فهرستتون بنویسید. این برگه رو به عنوان سرمشق یا راهنمای همه تصمیم هایی که میخواهید بگیرید، همیشه همراه خودتون  کنید تا کمکی برای شما باشه.

جوگیر نشید.جشن عروسی

بذارین یه چیزرو بهتون بگم، اونم اینکه شما وقتی به زمان ازدواج نزدیک میشید یه دفعه یه کار یا فکرهای نابجایی در ذهنتون مواجه میشین که باعث اختلال در کارهاتون و حتی بعد برگزاری مراسم عروسی برای شما ناگوار میشه. این هیجانات واقعا به نفع شما نیست.

مثلا میگی من که دارم خرجم رو میکنم حالا یکم اینور اونور به جایی بر نمیخوره. فوقش یکم رو هزینه های عروسی میاد تا مراسمی که میگیرم ابرو مندانه تر باشه. این جمله و این کار خیلی برای اینده شما خطرناک هست. این جمله برای خیلی ها پیش اومده. مثلا  لباس عروس و داماد، سالن و شام عروسی.

مهم اینه که چه طور این طرز فکر رو مدیریتش کرد. حتی بهش فکر نکرد. چون همین ذره ذره جمع میشه و تبدیل به یه کوهی میشه که دیگه از پسش برنمیاین. وهر چیزیکه از برنامه ریزی و دو دوتا چهار تای شما دور هست و در لیست کاغذتون نیست پرهیز کنید و خیلی محکم اون هارو از ذهنتون دور کنید.

ودر اخر جشن پلاس براتون یک توصیه داره

خرج کردن توی بعضی از موارد میتونه ارزش بالاتری برای شما داشته باشه فقط باید کمی فکر کنید که اگه از این هزینه های عروسی که تو لیستتون هست کم کنید. و روی اون یکی گزینه‌ایی که دارید بذارید. میتونه براتون آرامش خاطر وآسایش بیاره و بعد ها به این نوع انتخاب خودتون افتخار میکنید. اگه بخواید به طرز فکر بقیه که یه شب هزار شب نمیشه فکر کنید هرگز به خواسته هایی که دارین نمیرسین ودرجا میزنید. برگزاری مراسم عروسی هم اونطور که میخواید نمیشه.

هزینه های عروسی

همه یک شب میان و میرن. فوقش یه هفته نهایت یک ماه در مورد مراسم جشن عروسی که گرفتین صحبت میکنن! بعد از یاد همه میره و تنها چیزی که باقی میمونه حسرت شماست. که ای کاش اینطوری رفتار نمی کردم یا این کارو انجام نمیدادم در این بین ضرر کلی رو شما و همسرتون تو این مراسم جشن عروسی میکنید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا