باغسرا و تالارتشریفات عروسی

جشن عروسی در خانه

برگزاری یک مراسم عالی در خانه با کمترین هزینه

گرفتن جشن عروسی در خانه

خیلی ها خونه و حیاط بزرگی دارن و میتونن راحت جشن عروسی در خانه بگیرن. درسته نسبت به مراسم عروسی داخل تالار یکم مشکلات داره و باید همه کار رو خودتون انجام بدین. ولی اینم در نظر بگیرین اگه برگزاری مراسم عروسی تو خونه باشه، جشن خیلی با صفا تر و زیباتر از تالار میشه. اگه یکم برنامه ریزی و مدیرت زمان رو بکنید اصلا به مشکل بر نمی خورین و حتی میتونید حالا که هزینه ورودی تالار رو نمیدین، اون پول رو میتونید برای مخارج خونه خودتون و یا ماه عسل با همسرتون خرج کنید.

بخاطر اینکه عروسیتون تو خونه خوب برگزار بشه بهتره به نکاتی که میگم توجه کنید تا جشن بی دردسری برای خودتون و مهمان هاتون آماده کنید و همه ازش لذت ببرین. با جشن پلاس همراه باشید.

برگزاری مراسم عروسی

 اول فضای مراسم عروسی

ببینید چقد مهمون دارین دعوت میکنید و دعوت شده ها نباید بیشتر از حد باشند. چون ممکنه جا برای پذیرایی و نشستن کم بیارین. حتما یه فضا برای پارک ماشین ها و مکانی مناسب برای برپا کردن برنامه های تفریحی در نظر داشته باشین. و حتی فضای کافی برای سرو شام هم باید تعیین کنید.

دوم هماهنگ کردن با اهالی محله در جشن عروسی

برگزاری مراسم عروسی

بهتره که قبل اینکه کارهای مراسم رو انجام بدین پیش همسایه ها و اهالی محل برین و ازشون اجازه بگیرین. چون جشنتون پر از سر و صدا و شلوغیه. پس بهتره از همسایه هاتون بابت این موضوع عذر خواهی کنید. حتی ممکنه با اینکار شما اونها هم پیش قدم بشن و باهاتون همکاری کنن.
بدونید یه عذر خواهی ساده و کسب احازه گرفتن معحزه میکنه.

 

سوم اجاره کردن وسایل عروسی برای برگزاری مراسم عروسی در خانه

باید این رو بدونید برای اینکه یه عروسی مناسب بگیرین بهتره که همه وسایل مخصوص عروسی رو آماده کنید تا به مشکل بر نخورین.
این وسایل از ظرف و ظروف برای پذیرایی گرفته تا وسایل روشنایی، میز و صندلی و ریسه برق، باید اجاره کرد. شما می تونید به وسیله آگهی روزنامه ها موسسات مناسب رو برای کرایه وسائل عروسی رو پیدا کنید و با قیمت مناسب ازشون بگیرین.

این مطلب هم عالیه:
۷ مدل خیمه عروسی زیبا برای برپایی جشن‌های عروسی

چهارم تهیه غذا برای عروسی در خانه

جشن عروسی در خانه و مراسم عروسی

تهیه شام عروسی برای جشن یکی از مواردی هست که باید خیلی روش فکر کرد. که چه غذایی و یا غذاهایی به همراه دسرها می خواین سرو کنید. از همه مهمتر اینکه این غذا رو میخواین چه جوری سرو کنید. ولی قبل اون باید به این موضوع توجه کنید که، اگه میخواین تو خونه غذا رو تهیه و طبخ کنید باید فضایی رو برای این کار اختصاص بذین. یا می تونید اگه امکاناتش این کار براتون نیست، با یه رستوران و یا یه آشپزخانه قرارداد ببندید. و شام رو بدون دردسر آماده و حاضر تحویل بگیرین. اینها همه به شرایطی که دارین بستگی داره. اولی برای اینکه مقرون به صرفه تر هست مناسبه ولی دنگ و فنگ زیادی داره. مورد دوم هم از نظر هزینه کمی بالاتره ولی بجاش ریسکش کمتره و شما خیالتون از بابت غذا راحت میشه. و استرسی برای سرو غذا پیدا نمی کنید.

پنجم وظیفه هر کس رو در برگزاری مراسم عروسی مشخص کنید

بهتره چند نفر رو برای انجام کارها انتخاب کنید. در اینجور مواقع کسایی هستند که حاضرن بهتون کمک کنند.
پس سعی کنید این افراد رو ساماندهی کنید و وظیفه هر کس رو بهشون بگین و توضیح بدین که دقیقا باید چیکار کنن. تا مشکلی پیش نیاد.
و بهتره که یه نفر رو به عنوان مدیر مراسم انتخاب کنید تا تو مراسم نظارت داشته باشه. تا همه چی طبق روال خودش جلو بره.

جشن عروسی در خانه

ششم ریسک مدیریت در برگزاری مراسم عروسی

بهتره همیشه خودتون رو برای اتفاق هایی که فکرش رو نمی کردین آماده کنید. یعنی مثلا وسط برگزاری مراسم عروسی و وسط سرو شام می بینید بارون گرفته. به خاطر همین بهتره تعدادی سایه بان برای مواقع اظطراری آماده داشته باشین تا در این مواقع بتونید مشکل رو برطرف کنید. اگه یه دفعه برق قطع شد یه موتور برق داشته باشین برای اینجور مواقع، تا توی تاریکی نمونید و جشنتون بهم نخوره.

این مطلب هم عالیه:
ایده های عروسی برای گرفتن مراسم جشن عروسی

اگه میبینید فضای کافی ندارید میتونید از همسایه دیوار به دیوار که باهاشون هم خوب هستین بخواین تا حیاط خونشون رو برای پخت و سرو شام در اختیارتون بذاره.

اگه تو آپارتمان زندگی می کنید با اجازه از بقیه ساکنین ساختمان میتونید توی پارکینگ مراسم جشنتون رو بگیرین.
حتما حواستون رو به سرویس بهداشتی بدین. اگه تو حیاط یا پارکینگ سرویس ندارین بهتره یه سرویس سیار آماده کنید. تا مشکلی براتون پیش نیاد.

با اینکه حیاطتون با صفا هست ولی بهتره که فضای جشنتون رو گل آرایی کنید. اگر هم تو پارکینگ جشن گرفتین گل آرایی فضاتون رو زیبا میکنه. برای جشن عروسی در خانه گل آرایی خیلی مهمه تا فضای شادی به محیط بده.

با کمی گل آرایی و تزیینات برقی میتونید فضای جشنتون رو دو برابر زیباتر کنید.

باغ عروسی

بهتره یکی از اتاق های خونه رو برای رختکن استفاده کنید. تا خانم ها بتونن لباس هاشون رو تعویض کنن.

اگه همه این برنامه ریزی ها و پیش بینی هارو انجام بدین مطمین باشین که بهترین جشن رو برای خودتون و مهمان هاتون برگزار کردین. این هم مقاله ی جشن عروسی در خانه از جشن پلاس. امیدواریم که تونسته باشیم بهتون کمکی کنیم.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا