تشریفات عروسی

برای مراسم جشن پاتختی چیکار باید کنیم؟

نکات مهم مراسم پاتختی

دغدغه های مراسم پاتختی

وقتی عروس و داماد از جشن عروسی فارغ میشن و خیالشون از بابت جشن عروسی راحت شد، نوبت به مراسم جشن پاتختی میرسه. خیلی از عروس خانم ها دغدغه گرفتن مراسم پاتختی رو دارن و براشون کمی دلهره آور و استرس زاست. چی بپوشم، چه جور رفتار کنم، از این قبیل مسائل ولی با کمی درایت و فکر میشه این دغدغه ها رو از بین برد و یه جشن خوبی رو داشته باشین.
جشن پاتختی یه مراسم کاملا زنونه هست و از قدیم تا به الان وجود داره و بیشتر خانواده ها این مراسم زیبا رو انجام میدن.
با جلو امدن زمان همه ی جشن ها دست خوش تغییرات شده. الان هم میشه گفت که این تغییرات به جشن پاتختی هم رخنه کرده و کمی امروزی تر برگزار میشه.مراسم پاتختی

دغدغه هایی که موقع مراسم پاتختی سراغمون میاد به همراه راه حل

۱_برای مراسم پاتختی باید همه خانم هایی که تو جشن عروسی بودن رو دعوت کنم؟

پاتختی یه مهمانی زنونه هست و اغلب مهمانهاتون هم از فامیل هستن و لازم نیست که حتما دوست و آشناهای دور رو هم دعوت کرد. چند سال پیش بدون اینکه دعوتی بشه فامیل خودشون فردای جشن عروسی به منزل عروس و داماد میرفتن و جشن میگرفتن. ولی امروزه به خاطر اینکه خانه عروس و داماد کوچیک هست تو شب عروسی فامیل رو خونه پدری و یا خونه پدر شوهر دعوت میکنن تا اونجا جشن بگیرین.

مراسم جشن پاتختی و جشن عروسی

۲_ مردهارو هم باید به مراسم پاتختی دعوت کنیم؟

باید بگم که اگه بخوایم از نظر سنتیش چیزی بگیم باید بگیم که این یه مهمانی مخصوص خانم هاست .ولی امروزه بعضی از خانوادها که فامیل نزدیک هستن مردهاشون هم تو جشن هستن و دور هم یه جشن کوچک و بگو بخند میکنن. یا اگه خونه شون نزدیک خونه پدرشون هست میتونن جشن خانم ها یه خونه باشه. و مردها هم برای خودشون تو اون یکی خونه دور هم جمع میشن و هر وقت پاتختی تموم شد دنبال همسرشون میرن.

این مطلب هم عالیه:
گیفت عروسی خود را جذاب انتخاب کنید

۳_ساعت پذیرایی مهمانها در مراسم پاتختی

مراسم پاتختی یه مهمونی ساده و یه جورایی خودمونی هست و تو ۲تا ۳ساعته تموم میشه. و ساعتی که به این جشن پاتختی پرداخته میشه از ساعت ۴ تا ۷ بعد ظهر هستش معمولا.

۴_وسایل پذیرایی مراسم جشن پاتختی

مراسم پاتختی و جشن پاتختی

در مورد پذیرایی از مهمان ها میشه از میوه و شیرینی که از شب قبل، که جشن عروسی داشتین، می تونید استفاده کنید. چون وقتی مراسم جشن پاتختی تموم میشه. میوه و شیرینی که زیاد اومده رو به خونه پدر شوهر یا خونه پدر زن میبرن. شما لازم نیست به خاطر این جشن پاتختی کوچک به خرج بیفتین و با همین میوه و شیرینی به همراه نوشیدنی همون فصل از مهمانهاتون میتونید به راحتی پذیرایی کنید.

۵_ آوردن کادو

ممکنه خانواده شما و خانواده همسرتون از نظر مالی مشکلی نداشته باشن ولی ممکنه که مهمان هاتون نسبت به بودجه ایی که دارن نتونن هدیه هم برای عقدتون بگیرن و هم برای جشن پاتختی . اون ها بخاطر اینکه بتونن براتون کادو بیارن ممکنه مجبور به انتخاب کادویی مناسب به بودجه ایی که دارن بشن.

شما اگه اخلاق مهمان هاتون رو میدونید که قراره براتون چی بیارن میتونید از مادر خودتون و مادر شوهرتون درخواست کنید تا با فامیل صحبت کنن تا بجای کادو و هدیه، وجه نقد هر چقدر هم که کم باشه تو پاکت بذارن و به شما هدیه بدن. و شما هم لازم نیست اندازه وجه نقد رو تو جمع اعلام کنید. اینطوری شما هم با وجه نقدی که براتون کادو اومد می تونید وسیله ایی که مورد نظرتون هست رو بخرین.

این مطلب هم عالیه:
چطور می تونیم بهترین آتلیه عروس را انتخاب کنیم

۶_ چطور نذاریم فامیل تو خونه زندگیمون کنکاو کنن

مراسم جشن پاتختی و جشن عروسی

خیلی از عروس خانم ها از این رسم جهاز دیدن اصلا خوششون نمیاد و دوست ندارن کسی به هوای دیدن جهاز از خصوصی ترین چیز زندگیش هم با خبر بشه. و در موقعی که مثلا اومدن تو مراسم جشن پاتختی حضور داشته باشن، به بهانه اینکه می خوان جهازتون رو ببینن حتی داخل کشو های کمدتون رو هم نگاه میکنن.

بخاطر اینکه از دست اینجور آدم ها نجات پیدا کنید و یه همچین اتفاقی براتون نیفته، می تونید جشن پاتختی تون رو تو خونه مادر شوهر و یا مادر خودتون برگزار کنید.

لباس مناسب مراسم پاتختی

مراسم جشن پاتختی و جشن عروسی

برای مراسم پاتختی لازم نیست تو قید و بند لباس های آنچنانی باشین. اگه یه مهمونی دور همی و عصرانه ایی دارین میتونید با یه لباس ساده کوتاه از مهمان هاتون پذیرایی کنید، اگه مهمانیتون در حد جشن بزرگ هست بهتره یه لباس شب و مجلسی زیبا به تن کنید. بهتره این نکته رو فراموش نکنید چون شما تازه عروس هستین بهتره هر نوع لباسی که میپوشین بهتون بیاد و وسایل جانبی مثل صندل رو با لباستون ست کنید. و آرایش رو فراموش نکنید یه آرایش ملایم و ملیح شمارو زیبا و جذاب میکنه.
شما برای اینکه خودتون و خانوادتون از جشن پاتختی لذت ببرین می تونید از دونفر برای کمک در کارها از شرکت های خدماتی کمک بگیرین تا کارها رو براتون سر و سامان بدن. و شما نگرانی از بابت پذیرایی نداشته باشین.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا