جذاب و خواندنیعروس

برای داشتن یک جشن عروسی خوب چه باید کرد؟

برای داشتن یک جشن عروسی خوب کارهای زیادی بر عهده عروس و داماد است که بخاطر زیاد بود این کارها بعضی از کارها از قلم می افتد. ما در این متن برآنیم که نکته های را در مورد تشریفات مراسم عروسی گوش زد کنیم و شما با عمل کردن به آن می توانید با خیال راحت به کارهای عروسیتان برسید و از این جشن زیبای خود لذت ببرید.

کارهای مراسم عروسی عروس و داماد

کارهای کوچک

عروس و دامادهای که یکی دو ماه به عروسیشان مانده، یک نوع حس دل شوره توام با حس شادی عجیب و غریبی دارند و با فکرهای خود این حس ها را تقویت می کنند. با این حال و توجه به حجم کارها و برنامه ریزی هایی که در هفته های آخر باید به همه آنها رسیدگی شود، بعضی از کارهای کوچک فراموش می شود.

بعضی از این کارهای کوچک فقط یک بار اتفاق می افتد و اگر در حال انجام نشود ممکن است بعد از مراسم در مورد آن افسوس بخورید و چون بعد از مراسم کارهای مهمی برای داماد و عروس وجود دارد مانند پا تختی و ماه عسل، کلا این کار فراموش می شود و وقتی به یادش می افتند که دیر شده است.

کارهای مراسم عروسی عروس و داماد

تعیین زمان و تقسیم کار

بهتر است برای هر کار زمان مشخص کنید و در هر تاریخ کار مربوط به آن تاریخ را انجام دهید. بهتر است کارها را در ماه آخر مانده به عروسی انجام دهید و هر هفته کارهای انجام شده را چک کنید.

کارها را میان هم تقسیم کنید. بعضی وظایف را آقا داماد و بعضی را عروس خانم برعهده بگیرد. در این مورد مهم، عروس و داماد باید هر دو مسولیت پذیر باشند و در انجام کارها با هم شریک باشند و در جریان انجام همه کارها قرار گیرند. بهتر است آخر هر هفته کارها انجام شود و کارهایی که باید بعدا انجام شود را مرور کنید.

کارهای مراسم عروسی عروس و داماد

احترام به نظر یکدیگر

دو نفر با خانواده های با فرهنگ و سلیقه های متفاوت با هم ازدواج می کنید، قطعا در همه موارد نظرات و خواسته های متفاوتی دارید. پس در مورد نحوه ی برگزاری مراسم عروسی یا جزییات آن هم این اختلاف سلیقه دیده می شود، پس با مشورت با همـدیگر و گفتن دلایل تان و شنیدن حرف طرف مقابل یک تصمیم خوب که هر دو طرف رازی باشید بگیرید.
در بعضی جاها هم باید از خواسته خود به نفع طرف مقابل کوتاه بیایید.

این مطلب هم عالیه:
قبل عروسی برای تناسب اندام چه غذا هایی بخوریم

این را بدانید که عروسی متعلق به هر دو شماست پس مراسم باید طبق خواسته ی هر دو پیش برود.

جشن

لیستی از مهمانان

یک لیست از مهمان ها تهیه کنید و یک لیست هم از مهمانهای که دور هستند بنویسید. توجه داشته باشید که امکان دارد مهمانها کم و زیاد شوند پس یک لیست کامل از مهمانهایی که حتما به جشن می آیند و کسانی که پنجاه و پنجاه اند را داشته باشید.

غذا و پذیرایی

غذا عروسی را اول خودتان امتحان کنید.

برای انتخاب سالن برگزاری عروسی باید مکان برگزاری، کیفیت و قیمت سرویس هایی که به مهمانان ارایه می دهند را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید این قیمت ها شامل ورودی سالن به تعداد مهمانان، پذیرایی بدو ورود، پذیرایی در طول زمان مراسم و شام است.

پذیایی روز عروسی و شام عروسی

قبل از سفارش شام منوی غذای موسسه برگزار کننده جشن را کامل مطالعه کنید. بعد از مطالعه، غذاها را خودتان امتحان کنید. یعنی یک بار سر زده به آن موسسه بروید و بطور نامحسوس از انواع غذاهای آنجا سفارش دهید و بخورید تا در مورد خوب بودن غڌا های موسسه مطمئن شوید.

شما از سلیقه و ذائقه مهمانانتان آگاهید پس بهتر است تهیه شیرینی و میوه را خودتان به عهده بگیرید و فقط کار سرو و پذیرای از مهمانان را به مسئول تالار بسپارید.

عکاس و فیلمبردار

توجه داشته باشید که عکاس و فیلم بردار و عواملی که در کل روز عروسی از لحظات شاد شما فیلم و عکس می گیرند احتیاج به غذا ،آب و استراحت دارند و شما باید از قبل به فکر این تدارکات باشید و از قبل این وظیفه را به یکی از نزدیکان خود بسپارید و به او سفارش کنید برای آنها غذا کنار بگذارند. شک نکنید که پذیرایی از عکاس و فیلم بردار در کیفیت فیلم و البوم عکستان تاثیر دارد.

این مطلب هم عالیه:
آرایش کردن در فصل زمستان

فیلمبردار

هدیه و تشکر بابت کمک در کارها

خرید هدیه برای ساقدوش ها و یادگاری برای مهمانان را فراموش نکنید. یادتان باشد دادن هدیه به مهمانان یک نوع یادگاری از بهترین روز زندگی تان بشمار می آید که به دوستان و آشنایان و خویشاوندان می دهید.

ساقدوشان هم که باید از آنها تشکر کنید. با دادن هدیه شما و همسرتان به آنها می گویید که قدر کاری که برای شما انجام داده اند را، می دانید.

 ایده ی جالب

یک کار جالب این است که یک دفتر با چند خودکار در ورودی سالن بگذارید تا دوستان و آشنایان و مهمانها موقع خروج آرزوها و خاطرات و یادگاری های خود را برای شما بنویسند. می توانید روی این مسئله مانرو بیشتری بدهید و از دفتر های زیبا و خودنویس استفاده کنید یا از خودکار نامرئی استفاده کنید.

ایده

خودتان فیلم بگیرید.

همانطور که می دانید آماده شدن فیلم و البوم عکس عروسی چند هفته یا ماه طول می کشد و شما برای اینکه از این روز به یادماندنی عکس یا فیلمی از دوستان و آشنایان داشته باشید احتیاج به یک دوربین عکاسی و فیلم برداری دارید و باید این را بدانید قبل از مراسم از پر بودن باطری و داشتن شارژ مطمئن شوید. استفاده از گوشی هم برای عکس گرفتن مفید است ولی باز داشتن شارژ را فراموش نکنید.

در آرایشگاه اگر بخواهید فیلم داشته باشید قیمت فیلم برداری سر به فلک می رسد. ولی می توانید با داشتن یک دوربین دیجیتال این کار را یکی از دوستانتان انجام دهد. شارژر تلفن همراهتان همیشه همراهتان باشد چون شما از صبح تا آخر شب به گوشی خود احتیاج دارید.

عکس

تشکر و احترام بابت کارهای انجام شده

در آخر مراسم تشکر از اقوام و دوستان و مهمانان را فراموش نکنید. دربعضی مواقع آنقدر سرتان شلوغ است که از مهمانهای غریبه تر غافل می شوید مانند رئیس و همکار ها.

خیلی بعد است که بعد از چند هفته به آنها زنگ بزنید و از آنها تشکر کنید. پس قبل از دیر شدن در همان مراسم از آنها تشکر کنید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا