ایده های جشن عروسی

بازی کفش: ایده‌ای جالب برای سرگرم کردن مهمانان عروسی

جشن پلاس: بسیاری از عروسی‌های ما تقریبا شبیه به هم و کاملا کاریزماتیک صورت می‌گیرد. عروس و داماد به صورت برنامه‌ریزی شده و خشک کارهای از قبل طراحی شده را انجام می‌دهند و مهمانان نیز بعد از کمی خوش گذرانی برای آنان آرزوی خوشبختی می‌کنند و مجلس را ترک می‌کنند. اما راه‌ها و ایده‌های بسیاری برای سرگرمی بیشتر و داشتن یک روز فراموش نشدنی وجود دارند که من یکی از این ایده‌ها را با شما در میان می‌گذارم. یک بازی خنده‌دار به نام بازی کفش که لبخند را در مجلس شما جاری خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که این بازی هنوز زیاد در ایران مرسوم نشده است و بیشتر در کشور های غربی رایج است ، ممکن است به صورت های مختلفی برگزار شود . ما یک بازی ساده و هیجان انگیز که حتی شما می توانید در مهمانی های تولد و .. هم از آن استفاده کنید را برایتان توضیح می دهیم.

احتمالا انجام بازی کفش در حضور همه‌ی مهمانان‌تان امکان‌پذیر نباشد و یا شما از انجام آن لذت نبرید. اما می‌توانید بعد از شام با حضور اکثریت نزدیکان‌تان این بازی را انجام دهید و خنده را بر روی لبان آن‌ها بیاورید. اکنون که زندگی های ما بسیار دیجیتالی شده، این بازی با ایجاد شادی واقعی مجلس شما را به یاد ماندنی تر خواهد کرد.

بازی کفش، ایده ای فوق‌العاده برای یخ باز کنی مجلس عروسی
بازی کفش، ایده ای فوق‌العاده برای یخ باز کنی مجلس عروسی

کارهایی که به هنگام بازی کفش باید انجام دهید

ابتدا دو صندلی را درست در وسط مهمانان پشت به هم قرار می‌دهیم، عروس و داماد روی صندلی‌ها و پشت به هم می‌نشینند. یکی از افراد نزدیک به هر دو نفر را انتخاب کنید. این فرد می‌تواند یکی از نزدیک‌ترین دوستان‌ مشترک‎‌تان باشد و یا خواهر عروس و داماد، که با هر دو نفر خیلی صمیمی است (بهتر است مثل یک جنتلمن اجازه دهید عروس خانوم آن فرد را انتخاب کند.) این فرد کسی خواهد بود که از شما دو نفر سوال‌هایی را خواهد پرسید. فرد سوال پرسنده باید فضا را مدیریت کند، او از عروس و داماد که پشت به هم ایستاده‌اند می‌خواهد کفش‌های خود را دربیاورند و یکی از آن‌ها را به فرد دیگر بدهند.

این مطلب هم عالیه:
تزیین ماشین عروس یا گل آرایی ماشین عروس

هر دوی عروس و داماد باید دو کفش، یکی از کفش‌های خودش و یکی از جفت کفش‌های همسرش را در دو دستش قرار دهد. فرد سوال پرسنده شروع به پرسیدن سوال‌هایی مشترک و با صدای بلند از آن دو نفر می‌کند. همه‌ی سوال‌ها با کلمه‌ی “کدامیک از شما” شروع می‌شوند و عروس و داماد در جواب باید کفش فرد مورد نظر را بلند کنند. در ابتدا سوال‌هایی که پرسیده می‌شوند خیلی عمومی هستند و جواب‌های ساده ای دارند، اما رفته رفته سوال‌ها شخصی‌تر می‌شوند. بازی کفش تا جایی ادامه پیدا می‌کند که عروس و داماد از جواب دادن طفره می‌روند.

مهم‌ترین نکته‌ی بازی کفش، خلاق بودن فردی است که سوال‌ها را مطرح می‌کند، شما باید این فرد را کشف کنید. فردی که بتواند سوال‌هایی را مطرح کند که شما و شریک زندگی‌‌تان را به چالش بکشد تا موجبات خنده‌ی بقیه فراهم شود.

the-shoe-game-2

ما تعدادی از سوال‌هایی خوبی را که اغلب در بازی کفش پرسیده می‌شود فراهم کرده‌ایم، اما مطمئنا فردی که سوال های شما را خواهد پرسید، با شناخت بیشتر از عروس و داماد می‌تواند سوال‌های چالش‌برانگیزتری نیز مطرح کند.

کدام‌یک از شما خواهر و برادرهای بیشتری دارد؟

کدامیک از شما بزرگ‌تر است؟

کدامیک از شما پارک دوبل را بهتر انجام می‌دهد؟

کدامیک از شما تحصیلات بهتری داشته است؟

کدامیک از شما باهوش‌تر است؟

کدامیک از شما خلاق‌تر است؟

کدامیک از شما آشپزی خواهد کرد؟

کدامیک از شما کمد لباس تمیزتری خواهد داشت؟

کدامیک از شما برای اولین بار کلمه‌ی دوستت دارم را بیان کرد؟

کدامیک از شما بیشتر بیان می‌کنه که اون‌یکی رو دوست داره؟

این مطلب هم عالیه:
نکات مهم یک جشن عروسی ایرانی

کدامیک از شما همیشه شروع به بحث می‌کنید؟

کدامیک از شما حرف آخر را خواهد زد؟

کدامیک از شما از راه دور کنترل خواهد شد؟

کدامیک از شما پول بیشتری را هدر می‌دهد؟

کدامیک از شما برای اولین بار، پس از یک بحث طولانی معذرت خواهی می‌کند؟

کدامیک از شما رمانتیک تر است؟

کدامیک از شما رازهاتون رو بهتر نگه می‌دارد؟

کدامیک از شما با عنکبوت حمام مبارزه خواهد کرد؟

کدامیک از شما زیباتره؟

خانواده‌ی کدامیک از شما مهربان تر است؟

کدامیک از شما سلیقه‌‌ی موسیقی بهتری دارد؟

کدامیک از شما بیشتر با برنامه کار می‌کند؟

کدامیک از شما بیشتر از نیمه‌ی تخت رو اشغال می‌کند؟

و …

پی نوشت: حتما بعد از مراسم عروسی از همسر خود بپرسید که به سوال‌ها چه جواب هایی داده بود!!

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا