ساقدوش عروسعروس

اهمیت و جایگاه ساقدوش عروس در تشریفات عروسی

همان طور که می دانید دوستان شما نقش بسیار مهم و پر رنگی در زندگی و روزمرگیهای زندگی شما دارند و از طرفی یکی از روزهای مهم و حساس زندگی روز عروسی اون فرد هستش، که دوستانتون می تونن نقش بسزایی در اون روز ایفا کنن و تو اون روز همراهیتون کنن. در روز عروسی می تونید از دوستاتون به عنوان ساقدوش خودتون کمک بگیرید. اونا با لباس های هم شکل و هم رنگ خودشون و دسته گلهای زیبا در دست به مجلستون زیبایی دو چندان می دن و با اون چهره های شاد و پر انرژی می تونن به خوبی تشریفات عروسیتونون رو، انجام بدن.

لباس ساقدوش ها عروس و داماد

ساقدوش ها در ایران

از زمان های گذشته ساقدوش با یک شکل ساده تر در ایران بوده، ولی امروزه با ترکیب این فرهنگ با فرهنگ غربی یک شکل امروزی و مدرن گرفته است. همراهی ساقدوش ها به نحوه امروزی با عروس و داماد بسیار باب شده است.

این ساقدوش های شما هستند که با شادی و انرژی زیاد در تمام مراحل مراسم عروس و داماد را همراهی می کنند و این همراهی جلوه خاصی به جشن عروسی می دهد.

ولی برای انتخاب ساقدوش و مراسم مربوط به اون چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

عروس و داماد و عروسی

تعداد ساقدوش ها

تعداد ساقدوش بستگی به تعداد مهمانان دعوت در عروسی دارد. مثلا اگر تعداد مهمانان زیاد باشد از تعداد بیشتری ساقدوش بهره می گیرید و در مورد دیگر که تعداد مهمانها کم باشد از نفراد کمتر ساقدوش کمک می گیرید. در کل تعداد ساقدوش ها بین سه جفت تا چهار جفت متغیر است.

این مطلب هم عالیه:
وسایل همراه عروس خانم که برای آرایشگاه مورد نیازه

لباس هم شکل و هم رنگ

برای زیبا تر بودن مراسم عروسی ساقدوش ها لباس های هم رنگ و هماهنگ و هم شکل می پوشند تا بهتر و زیبا تر به نظر برسند. برای پیدا کردن یک متود خوب برای پیدا کردن این لباس می توانید از مجلات اینترنتی، ژورنال یا سایت ها استفاده کنید و مدل های لباس زیبایی برای ساقدوش هایتان انتخاب کنید.

لباس ساقدوش عروس و داماد

توجه داشته باشید که اگر لباسی هم شکل برای همه ساقدوش هایتان پیدا نمی کنید باید حتما رنگ و طرح کلی لباس ها یکسان باشد و بهتر است جنس پارچه ها هم یکی باشد. توجه داشته باشید که همه ساقدوش ها، یا باید لباس بلند بپوشند یا همه لباس کوتاه بپوشند، تا همه با هم هماهنگ باشن. اما ساقدوش هایتان می توانند از هر مدل یا رنگی برای موی خودشون استفاده کنند و در انتخاب مدل و رنگ مو آزادند. چون نمیشه همه موهای بلند داشته باشند یا همه موهای کوتاه داشته باشند یا رنگ موی همه را یک شکل نمی توان درست کرد.

لباس

کادو دادن به ساقدوش

یک مورد که می توان انجام داد، دادن کادو به ساقدوش هایتان است. اگر توانایی مالی دارید می توانید با خرید یک کادوی کوچک برای ساقدوش ها از اونها تشکر کنید و قدر شناسی خودتون نشون بدید به طور مثال یک عکس دسته جمعی با ساقدوشاتون بگیرید و اون عکس ها رو قاب بگیرید و در روز پاتختی یا پاگشا به ساقدوشان خود بدهید و اونا را خوشحال کنید.

عروسی

هزینه ها

هزینه لباس عروسی معمولا بر عهده عروس و داماد هست . لباس و تجهیزات و لوازم ساقدوش ها را عروس و داماد می خرند. ولی چون هزینه زیادی را در بر می گیرد پیشنهاد می کنم که خود ساقدوش ها با هم هماهنگ شوند و عروسی دوست خود را جذابتر کنن. برای این کار از بقیه مهمانها بخواهید لباسی هم رنگ لباس ساقدوش هایتان را نپوشند تا ساقدوش هایتان در مجلس شما بیشتر بدرخشند.

این مطلب هم عالیه:
انرژی خود را در روز جشن عروسی بازیابی کنید
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا