تشریفات عروسیکارت عروسی

کارت دعوت عروسی و نکات مهمی که باید برای خرید آن در نظر بگیرید.

برای عروسی های امروزی بجای استفاده از تلفن و تلگراف و جارچی از کارت دعوت استفاده میکنند. اینجوری که تمام مشخصات عروس خانوم و آقا داماد به همراه مکان و زمان عروسی رو در یک برگه با خوشنویسی های زیبا به دست مهمان ها میرسونند تا در جشن شادی اونا شرکت کنند. قبل از کارت دعوت بیشتر از تلفن استفاده میکردند. همچنین قبل تر از تلفن از جارچی ها برای دعوت مهمانها استفاده میشد. اشراف زاده های آن زمان به کمک راهبه ها خوشنویسی هایی برای مهمانان خود میفرستادند. ولی در زمان قدیم همه مردم دارای سواد نبودن.

استفاده از کارت عروسی بعد از جنگ جهانی دوم رونق زیادی گرفت چون مردم با سواد در جامعه زیاد شد و کارت عروسی به تولید انبوه رسید.

عروس و داماد

الانه کارت دعوت های زیادی برای مراسم های عقد، عروسی، حنابندون و پاتختی درست میکنند که تنوع زیادی داره و برای هر مراسم طرح خاصی انتخاب میشه و خاص ترین اون کارتها، کارت دعوت عروسی است.

در کارت عروسی چه چیزی مینویسند؟

تو کارت عروسی در مورد اسم عروس و داماد و محل برگزاری جشن عروسی و همچنین زمانی که برای عروسی انتخاب شده به صورت خط خوش نوشته شده. در پشت پاکت های دعوت اسم مهمانان را مینویسن تا زودتر و راحت تر بتونن به اونها کارت ها رو تحویل بدن. این کارتهای دعوت دارای ترکیب رنگ های قشنگی هستند. با توجه به رنگ ها و مدل های مختلفی که دارند، انتخاب یک کارت متمایز و زیبا برای شما بسیار راحت میشه.

راستی باید یاد آور بشم که به تعداد مهمانها کارت ورودی تالار رو در کارت دعوت خود بزارید.

این مطلب هم عالیه:
انواع دسر که می‌توانید در جشن عروسی خود از آن‌ها استفاده کنید

عروس و داماد

نام میزبان

همانطور که قبلا گفتم در کارت عروسی بجز نام عروس و داماد باید نام میزبان نیز آورده بشه تا بدونن که از طرف کی به عروسی دعوت شدن. همچنین در کارت عروسی از جمله ها و شعر ها با خوشنویسی های قشنگ و متن های شاعرانه و رمانتیک استفاده میشه.

موقعیت مکانی درست

با توجه به بزرگ شدن شهرها پیدا کردن موقعیت های مکانی بسیار سخت شده. به طوری که اکثرا با کسانی مواجه میشیم که به دنبال آدرس هستند. بهتره زمان و مکان دقیق مراسم عروسی رو دقیق در کارت دعوت بنویسید. بخصوص محل برگزاری جشن عروسی رو دقیق در اون بنویسید یا کروکی تالار رو در کارت قرار بدید. اگر اینکار رو نکنید مجبور هستید به تماس مهمانانتان مبنی بر اینکه مکان دقیق تالار کجاست، پاسخ بدید.

کارت دعوت عروسی جشن عروس و داماد

هزینه کارت عروسی

برای انتخاب کارت عروسی نکته های زیادی وجود داره. شما باید در کنار زیبایی به کم هزینه بودن کارت عروسیتون دقت کنید.

اول باید بدونید که چقدر میخواید برای کارت دعوت عروسی خرج کنید و بودجه شما برای اینکار چقدره. شما با علم به اینکه میدونید چقدر بودجه دارید به همون میزان هم میتونید یک کارت عروسی شکیل و مد روز رو انتخاب کنید.

کارت های عروسی داری تنوع رنگ و مدلهای زیادی هستند که از ربان و تور، حریر، مروارید و مهره توش کار میشه. امروزه توی چاپخونه هایی که کارت عروسی درست میکنند مدلهای مختلفی میتونید ببینید و انتخاب زیادی دارید.

کارت جشن

رنگ کارت عروسی

برای کارت عروسی بیشتر از رنگهای شاد استفاده کنید. رنگهایی مثل صورتی، سبز، قرمز، بنفش و طلایی.
البته بعضی از عروس داماد ها از رنگهای سنگین و تیره برای کارت عروسی استفاده میکنند مثل رنگ قهوه ای انواع رنگ های پاستیلی. که این موضوع برمیگرده به سلیقه و سبک و سیاق عروس و داماد!

این مطلب هم عالیه:
ایده هایی برای داشتن آویزهای زیبا

فونت و سایز

برای انتخاب کارت عروسی باید به فونت و سایز کارت دقت کرد. برای کارت های عروسی از فونت های ظریف استفاده میکنند. همچنین اهمیت سایز کارت دعوت به خاطر حمل راحت کارت هست تا بتونید به راحتی به فامیل و آشنا ها برسونید.
در هنگام سفارش و خرید کارت عروسی باید به این توجه بکنید که کاغذی که قراره استفاده بشه کیفیت بالایی داشته باشه. چون به زیبایی و شکیل بودن کارت دعوت کمک میکنه. برای عروس دوماد هایی که به کیفیت کارت دعوت اهمیت میدن بهتره از کارت های دست ساز استفاده کنند.

کارت دعوت عروسی

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا