عکاسی و فیلم برداری

انتخاب عکاس و آتلیه عروس با قیمت مناسب

آتلیه-عروس-به-سبک-ایرانی
 مقدمه:

مروری اجمالی بر صنعت عکاسی، نشان می دهد که عکس های عروسی قدمتی دیرینه دارند. عکس هایی که از زمان ورود نخستین دوربین های عکاسی به ایران، مسولیت ثبت عکس های عروسی شاهان، شاهزادگان، درباریان و نزدیکان آن ها را برعهده داشته اند. عکس ها سندی  زنده، از فرهنگ، آداب و رسوم گذشتگان ما محسوب می شوند. عکس هایی که علاوه بر زیبایی های بصری، مروری بر تاریخچه، لباس، آرایش، دکوراسیون و غیره نیز به حساب می آیند.

 

عکس های عروسی در میان خیل عکس های به جا مانده از گذشتگان، بی شک جایگاه ویژه ای دارند. چرا که بیان گر احساسات، عواطف و هویت گذشتگان ما نیز هستند.

 

عکاس-فرمالیته-عروسی

 

عکاسی عروس و داماد از گذشته تا امروز

 

عکس های عروسی، از دهه های گذشته تا به امروز تغییرات فاحشی کرده اند. این تغییرات نیز هم سو با تغییر نگرش ها، ذائقه ها و فرهنگ ها رخ داده و بدون شک از آن گریزی نبوده و نیست.

 

عکس های عروسی در چند نسل قبل، معمولا پر از هیجان و شور و اتفاق بوده است. عکس هایی که جمعیت زیادی عروس و داماد را احاطه کرده اند و عکاس باشی در میان یک شادی جمعی، به ثبت لحظه ها پرداخته است. عکس های قدیمی علی رغم اینکه در معرض گذر زمان بوده اند؛ اما همچنان رنگ و لعاب شان را حفظ کرده اند و منعکس کننده ی انرژی های مثبت اند. عکس های عروسی در گذشته، در حیاط و منزل عروس یا داماد ثبت می شد. با همان چیدمان قدیمی و همان معماری بکر که از گذشتگان به یاد داریم.

 

اما عکس های عروس و داماد های امروزی، عموما در آتلیه های عروسی، ثبت می شوند و جز خود عروس و داماد، کس دیگری در آن ها حضور ندارند. عکس های فتوشاپی و پر از جلوه های ویژه، که سعی می کند، تمام عیوب چهره و صحنه را رفع کرده و عکس را به بهترین شکل ممکن رتوش کند.

 

عکس-فرمالیته-تهران

 

عکس های آتلیه: محاسن و معیب

 

در دنیای امرزو، اغلب افراد به دنبال ثبت بهترین عکس ها از لحظه های مهم زندگی خود هستند. عکس هایی که آن ها را در اوج زیبایی و شکوه نشان می دهد. برای همین بازار کار عکاسان و آتلیه های عکاسی بسیار پر رونق است. امروزه کمتر کسی را می بینید که برای مراسم عروسی آتلیه نرفته باشد و یک دو جین عکس عروسی، از خود به یادگار نگذاشته باشد.

 

عکس های عروسی جلوه ی بسیار زیبایی دارند، مونتاژ و طراحی می تواند بر زیبایی آن تا حد زیادی بیفزاید. اما ممکن است این قبیل عکس ها، حالت تصنعی را به چهره ی عروس و داماد القا کرده و عکس ها را از حالت طبیعی و بکر دور کند.

 

عکس-فرمالیته-شیک

 

شما دنبال چه آتلیه ای هستید؟

 

با بررسی های صورت گرفته در یک جامعه ی آماری کوچک، می توان چنین برداشت کرد که قیمت، تنوع و کیفیت عکس و نحوه ی برخورد عکاس با مشتری از اولویت های مهم عروس و داماد ها برای انتخاب یک آتلیه است.

 

فایقه 29 ساله است و سال گذشته عروسی کرده است. او می گوید: برای من کیفیت عکس ها، تکراری نبودن ژست های پیشنهادی و قیمت، اولویت های اصلی بودند. من و همسرم یک از آتلیه های معروف را به خاطر قیمت بالا و اینکه می خواست کل مبلغ را یک جا پرداخت کنیم، کنار گذاشتیم.

 

فاطمه 28 ساله است و دوسال قبل عروسی کرده است. او معتقد است برای انتخاب بهتر باید به چندین آتلیه ی مختلف سر زد. در نهایت با مقایسه ی نمونه کارها و رنج قیمت ها، بهترین مکان را انتخاب کرد.

 

مینا چهار سال قبل ازدواج کرده است، او می گوید: من بیشتر از هر چیزی به اخلاق و نحوه ی برخورد عکاس توجه می کردم. با خودم می گفتم، قرار است بهترین شب زندگی ام را با این فرد سر کنم و اگر اخلاق خوبی نداشته باشد؛ ممکن است خاطره های بدی برایم رقم بخورد.

این مطلب هم عالیه:
آیا قیمت ، دلیل کافی برای بستن قرارداد است ؟

 

همچنین این نکته که باغ پیشنهادی شان، متناسب با فصل باشد و تمام امکانات را در اختیار داشته باشند نیز،  فاکتورهای مهمی در انتخاب یک آتلیه ی مناسب برای من بود.

 

عکس-فرمالیته-عروسی-شیک

 

برای انتخاب یک آتلیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

هنگامی که به یک آتلیه عروس مراجعه می کنید، به ژست عکس ها، شکل نورپردازی، کیفیت و میزان شارپ بودن عکسها توجه کنید. پیشنهاد می شود، در مورد تجهیزات مورد استفاده از جمله نوع دوربین ها، فلاشها، تجهیزاتی که برای عکاسی فضای باز آورده میشود، (مانند فلاش پرتابل ، هلی شات و رفلکتورها) با عکاس صحبت کنید.

 

یکی از هزینه های عمده در آتلیه عروسی، فیلمبرداری مراسم می باشد. تعداد دوربین های مورد استفاده در شب مراسم، کیفیت دوربین ها، کرین و هلی شات می تواند هزینه های شما را بالاتر ببرد.

 

توجه: ساخت کلیپ اسپرت برای نمایش در سالن عروسی را نیز مد نظر داشته باشید.

 

عکاسی-عروسی-تهران

 

اگر فردی مذهبی هستید…..

 

معمولا برای افراد مذهبی و مقید، انتخاب آتلیه، به مراتب دردسر های بیشتری دارد. چرا که اغلب آتلیه ها، پرسنل آقا نیز دارند، ممکن است در روز جشن، باغ هایی را به شما پیشنهاد بدهند که هم زمان چند عروس و داماد در آنجا مشغول عکاسی هستند. پس اگر این مسائل برای شما مهم است باید از قبل با آتلیه مورد نظرتان هماهنگ کنید.

 

نمونه-عکس-حرفه-ای-عروس-رویایی

 

تبلیغات زبانی یا تبلیغات میدانی؟

 

تنها به تبلیغات میدانی و محیطی توجه نکنید. چرا که اغلب آتلیه ها امکانات خود را بیشتر از چیزی که هست جلوه می دهند و سعی در جلب نظر مشتری دارند. اگر از دوستان و بستگان خود که به تازگی عروسی کرده اند پرس و جو کنید، عموما به نتایج بهتر و منطقی تری خواهید رسید. مشتری های راضی همیشه بهترین تبلیغ هستند.. همچنین برای انتخاب آتلیه به سابقه و تجربه ی آن آتلیه و عکاس نیز توجه کنید.

 

همچنین محیط آتلیه، دنج و دل باز بودن مکان، زیبایی های بصری، همگی می توانند در کیفیت عکس های شما تاثیر گذار باشند.

 

عکس-نو-عروس-سیاه-و-سفید

 

عکس ها همسو با سلیقه ی عروس و داماد

 

از میان خیل عکس هایی که در آتلیه از شما گرفته می شود، به طور متوسط بیست تا سی عکس انتخاب خواهد شد. این عکس ها باید دقیقا منطبق بر سلیقه ی شما انتخاب شده و بر اساس سلیقه و خواست شما، رتوش و ادیت شود. با دقت تمام، به بگ راند عکس ها، نورپردازی ها، محیط عکاسی دقت کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

نمونه-عکس-عروس-زیبا

 

مهارت در خدمت امکانات

 

فیلم خوب عروسی،  فیلم نامه ی خوب و عکاس حرفه ای می خواهد و تنها دوربین های خیلی مجهز، دلیل ثبت کردن عکسهای خوب نیستند با دوربین های ساده تر هم می شود عکس هایی زیبا خلق کرد.

 

بعضی از آتلیه داران مدعی می شوند که عکس های ما به روز است. این صحبت اصلا درست نیست، زیرا عکس ورژن نیست که هر ماه آپدیت شود.

 

عکاسی-فرمالیته-ارزان

 

عکسهای جان دار

 

روز عروسی شما یک روز تکرار نشدنی است. پس اجازه بدهید حس واقعی شما مثل، استرس، خنده های طبیعی، گریه ، شادی و در عکس ها نمایان باشد.  نباید در تمام عکس ها توی قالب خاصی فرو بروید و مو به مو گفته های عکاس را به اجرا در بیاورید. باید به یاد داشته باشید که شما بازیگر نیستید و قرار است عکس هایی از طبیعی ترین لحظه های عروسی تان ثبت کنید.

 

عکس-فرمالیته-شیک-تازه-عروس

 

به رفتار و اخلاق عکاس دقت کنید…

 

فیلم بردار و عکاس، باید رفتار دوستانه و صمیمانه با عروس و داماد داشته باشند، چرا که در این صورت عروس داماد، احساس راحتی بیشتر با عکاس می کنند  و  از گرفتن عکس های احساسی و بوسیدن یکدیگر در عکس، خجالت نمی کشند و عکس ها طبیعی تر می شود.

 

عکس-عروسی-فرمالیته

 

فیلم و عکس به یاد ماندنی

 

عکس عروسی مهم ترین و خاطره انگیز ترین یادگاری مراسم شما است. چند سال دیگر که به عکس های عروسی تان نگاه کنید همه خاطره ها برایتان زنده می شوند . عکس عروسی تان با همه کسانی که شاید دیگر در میان شما نباشند؛ یاد آور همه خاطرات خوش مراسم شماست.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس عروس پرنسسی برای عروسهای سخت پسند

 

در هر مراسم عروسی، لحظات طلایی و تکرارنشدنی وجود دارد که، شما باید از عکاس مراسم بخواهید از آنها عکس بگیرد. عکس های عروسی که دلتان میخواهد داشته باشید را لیست کنید و به عکاستان بدهید؛ تا فراموش نکنید چه عکس های عروسی را می توانید یادگار داشته باشید.

 

فیلم عروسی هم می تواند به همان اندازه عکس عروسی، یاد آور شادی و لحظات بی مانند مراسمتان باشید. از تمامی لحظه هایی که برای آماده شدن شما و آقای داماد فیلم تهیه می شود، تا حضور پدر مادرها در کنار سفره عقد و لحظه بله گفتن عروس خانم.

 

فیلم عروسی گاهی هم می تواند به صورت مستند باشد و تمامی دقایق و روزهایتان را ثبت نماید. یادتان نرود برای فیلم عروسی، می توانید کلیپ اسپرت هم درست کنید. معمولا، در گالری عکس آتلیه ها می توانید نمونه های عکس، کلیپ و شیوه فیلم و عکس برداری را ببیند.

 

در خاطر داشته باشید، که یک عکس زیبا از مراسم عروسیتان زمانی مفهوم پیدا می کند که، شما به راستی و از صمیم قلب شاد و خوشحال باشید.

 

عکس-عروسی-شیک

 

یک پیشنهاد هیجان انگیز:

 

اگر درباره ی عکس و فیلم عروسی بسیار حساس هستید و دلتان می خواهد همه چیز مطابق میل تان پیش برود و در عین حال، از نظر هزینه مشکلی ندارید و می توانید به حد کافی برای این کار هزینه کنید؛ پیشنهاد می کنیم که عکاسی عروسی تان را چند روز قبل از عروسی انجام دهید.

 

شاید به نظر عجیب بیاید ولی، بسیاری از آتلیه ها این پیشنهاد را به عروس و داماد ها می دهند. برای عملی کردن این پیشنهاد، ابتدا باید لباس عروسی تان را در اختیار داشته باشید، سپس با آرایشگر خود هماهنگی های لازم را انجام دهید تا برای آرایش مجدد تخفیف مناسبی برای شما در نظر بگیرد. همچنین ماشین عروسی تان را نیز باید گل آرایی کنید.

 

این کار حسن بزرگی دارد و آن صرفه جویی در وقت است. شما می توانید با خیال راحت تمام روز را صرف عکاسی کنید و تمام فیگورهای مد نظرتان را امتحان کنید. بدون اینکه نگران از دست دادن زمان باشید.

 

بنابراین در روز انتخاب عکس ها، دست تان برای انتخاب بازتر است و می توانید تعداد بیشتری عکس داشته باشید و روز عروسی تان را هم به گرفتن عکس با خانواده و دوستان تان اختصاص دهید. در چنین حالتی شما هم استرس زمان و از دست دادن فرصت های مناسب را نخواهید داشت و هم اینکه می توانید خاطره های بیشتری از جشن عروسی تان ثبت کنید.

 

عکس-گرفتن-از-عروسی-ایرانی

 

نکته ی نهایی:

 

اگر می خواهید عکس های عروسی تان همیشه لبخند به لب هایتان بیاورند، در انتخاب آتلیه دقیق عمل کنید. نمونه کارهای آتلیه ها را با دقت بررسی کنید، اگر به دنبال تهیه ی کلیپ اسپورت برای نمایش در سالن عروسی هستید، حتما در این زمینه تحقیق کنید و نمونه کار بخواهید. سلیقه ی شخصی تان را برای آنها بازگو کنید و تمام آن چیزی را که از عکاس می خواهید برایش شرح دهید. در صورتی که از خانواده ای مذهبی هستید، به جنبه ی مذهبی کار، اشراف داشته باشید، اعم از اینکه پرسنل آتلیه خانم باشند، برای عکاسی به باغ شخصی بروید و فایل اصلی کارهای عروسی تان را پس از اتمام کار، از آتلیه تحویل بگیرید. چرا که تمام عکس های عروسی شما در نهایت در آتلیه ی مورد نظر آرشیو خواهد شد. به تجهیزات و امکاناتی که آتلیه در اختیار شما قرار خواهد داد دقت کنید، تعداد دوربین ها، لوازم نور پردازی و …. مهم هستند.

 

عکس-فرمالیته-عروس-خارجی

 

خلاقیت عکاس در طراحی فیگورهای جالب، رفتار مناسب و صمیمی عکاس با شما، کارهای قبلی و فضای خود آتلیه برای انتخاب بهترین گزینه حائز اهمیت هستند.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا