آرایش و میکاپ عروسجذاب و خواندنی

چگونه ارتباط قبل از ازدواج را به ازدواجی موفق تبدیل کنیم؟

از انواع روابط دختر و پسر تا ازدواج عاقلانه!!

آشنایی خود را به ازدواجی موفق تبدیل کنید!

 

سلام .. نظر شما چیست؟ ازدواج عاقلانه چگونه است؟ ارتباط قبل از ازدواج درست یا غلط ؟! در این باره به چه نکاتی باید توجه کرد؟!  با ما همراه باشید..

دوستی و ازدواج
دوستی و ازدواج

انواع ارتباط دختر و پسر

 

افرادی که در خصوص ارتباط هایی که بین 2 جنس دختر و پسر قبل از ازدواج  وجود دارد، صحبت میکنند، به 3 گروه عمده تقسیم میشوند:

1- افرادی که میگویند ارتباط قبل از ازدواج بین دختر و پسر به کل دارای اشکال است و باید از آن دوری کنند.

ارتباط قبل از ازدواج
انواع ارتباط دختر و پسر

2_ گروه دیگر بر خلاف گروه اول به روابط آزاد بین دو جنس و بدون هیچگونه محدودیتی معتقد اند.

ارتباط قبل از ازدواج
انواع روابط دختر و پسر

3- دسته ی بعدی کسانی هستند که اعتقاد دارند روابط باید وجود داشته باشد با در نظر گرفتن شرایط و ضوابطی !

ارتباط قبل از ازدواج
انواع ارتباط دختر و پسر

ارتباط قبل از ازدواج مثل افرادی که در دانشگاه با هم به عنوان همکلاسی دارند یا در محیط کار ،همکار هستند یا حتی به عنوان عضوی از جامعه با هم ارتباط اجتماعی سالم دارند.

 

اعتقاد به هر یک از این نظرات ازدواج هایی با شکل و شمایل مختلف را منجر میشود که در ادامه میخوانیم..

ازدواج سنتی

 

ارتباط قبل از ازدواج
ازدواج سنتی

افرادی که ارتباط قبل از ازدواج بین دختر و پسر را در هر شرایطی محدود میکنند ،اغلب به ازدواج هایی سنتی اعتقاد دارند که دختر و پسر به وسیله ی شناخت خانواده ها به هم معرفی  و سپس با هم آشنا میشنود . خب این سبک ازدواج مزایا و معایب خود را دارد که چند مورد عبارت است از:

1-فواید: اغلب این ازدواج ها بر مبنای احساسات نیست و بیشتر منطقی میشود زیرارابطه ی قبلی و علاقه ی از پیش تعیین شده ندارد.

این مطلب هم عالیه:
زیبایی در زمان کوتاه

2-فواید : شناخت خانواده ها نیز در این ازدواج ها دارای اهمیت است و چون واسطه ی ازدواج آنها هستند ترس از موضع خانواده وجود ندارد و دو طرف روانی آسوده تر دارند.

1-مضرات: چون دختر و پسر همدیگر را نمیشناسند معمولا ریش و قیچی دست بزرگتر هاست! و این خود ممکن است بعد از ازدواج خیلی از تفاوت هارا اشکار کند.

2_مضرات: در این گونه ازدواجها اغلب افراد پیش مشاور نمیروند صرفا بر اساس شناختی که خانواده ها از هم دارند و این آسیب زاست !

ازدواج مدرن

 

ارتباط قبل از ازدواج
ازدواج مدرن

برعکس افرادی که به دوستی های قبل از ازدواج معتقد اند اغلب ازدواج هایی به اصتلاح با سبک مدرن دارند!

که این ازدواج ها نیز معایب و مزایایی دارد:

1-فواید: خب شاید موردی که بشود آن را به عنوان فایده حساب کرد این است که اکثر این زوج ها با برخی خصوصیات هم آشنایی دارند .

2-فوایدک این گونه زوج ها به دلیل علاقه ای که به هم دارند از برخی کم و کاستی های همدیگر میگذرند و سعی میکنند با هم کنار بیایند.

3-مضرات: جو بدبینی پس از ازدواج در میان این افراد زیاد است و همین موضوع باعث میشود زندگی پس از مدتی جهنمی شود و باعث جدایی شود.

4- مضرات: به دلیل اینکه در اینگونه ازدواج ها احساسات بیشتر از عقل و خانواده دخیل بوده است پس از مدتی که از زندگی مشترک میگذرد افراد با خصوصیاتی از همسر خود آشنا میشوند که در دوران دوستی مشخص نمیشود! و با هم به مشکل میخورند.

ازدواج مدرن_سنتی (عاقلانه)

 

ارتباط قبل از ازدواج
ازدواج عاقلانه

در نهایت افرادی که به اعتدال در ارتباط قبل از ازدواج بین دختر و پسر اعتقاد دارند اکثرا طالب ازدواج هایی عاقلانه و ترکیبی از دو نوع ازدواج هستند. این افراد معتقد اند اشنایی قبل از ازدواج اگر از جایی به بعد هدفمند شود و دو طرف به منظور ازدواج و آشنایی با اطلاع خانواد ها با هم ارتباط داشته باشند ، احتمال زیاد به ازدواجی موفق دست میابد.

این مطلب هم عالیه:
10 راز برای داشتن موهایی بادوام در روز عروسیتان

این سبک ازدواج که نه دیدگاه افراطی دارد نه تفریطی رابطه قبل از ازدواج را معتدل میسازد . افراد در اینگونه روابط استرس و تشویش ندارند و از طرفی مجاز اند با تعیین حد و مرز ها با هم صحبت کند و ارتباط داشته باشند.

 

ارتباط قبل از ازدواج
ازدواج از دید اسلام

همچنین در دین ما نیز به این سبک ازدواج تاکید شده است .اسلام هرگز نمیگوید که دختر و پسر بی گدار به آب بزنند !

پیامبر میفرماید:(( اگر او را دیده بودی، امید سازش و تفاهم بیش تر و زندگی تان با دوام تر بود))

شخصی از امام صادق (ع) سوال کرد: من می خواهم با زنی ازدواج کنم ولی پدر و مادرم مایلند با دیگری ازدواج کنم. امام (ع) فرمود: با زنی ازدواج کن که خودت مایل هستی ، و زنی که پدر و مادرت (بدون رضایت تو) انتخاب کرده اند، رها کن!

ولی در قران به مشورت دادن و مشورت گرفتن نیز تاکید شده که در ازدواج به اهمیت و جایگاه نظر خانواده پی میبریم.

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا