ایده های جشن عروسینامزدی

ازدواج منطقی چیست و جایگاه احساس کجاست؟!

عقل و احساس ، دوست یا دشمن ؟!!

با سلام . به نظر شما ازدواج منطقی موفق تر است یا احساسی؟!! یا به عبارتی ملاک های خود را عقلانی انتخاب کردید یا احساسی؟!

با ما همراه باشید ..

ازدواج یک فرایند منطقی!:

 

احتمالا در فامیل یا اطرافیان خود زوج هایی را دیده اید که چندین سال است از ازدواجشان میگذرد ولی هنوز مثل اوایل ازدواجشان یا حتی بیشتر از آن در کنار هم احساس رضایت و خوشبختی دارند. اگر از آنها بپرسیم این نکته را متوجه میشویم که:((ازدواج موفق ، یک فرایند منطقی را میطلبد!)) .

اما این خود مسئله ایست که ، گاهی اوقات افراد ازدواج منطقی را با بی توجهی به احساسات اشتباه میگیرند!

با ما همراه باشید تا مرز بین این دو حالت را دریابیم..

منطقی بودن یعنی:

ازدواج منطقی
ازدواج منطقی

ما در هر سایتی که میرویم یا در هر مجله ای که میخوانیم ،گفته شده است که منطقی ازدواج کنید! یا بر مبنای احساسات تصمیم نگیرید ! اما شاید تا به حال نشنیده باشید که بگویند اصلا این منطقی بودن یعنی چه؟!!

خب باید بگویم اینکه ما ازدواجی منطقی داشته باشیم هرگز به معنای نادیده گرفتن احساسات و امیال ما نیست.

حتی جالب است بدانیم که گاهی منطقی این است که برای مثال اگر مهربان بودن شخص برایتان بسیار مهم است ان را برای خود معیار و جزو شرایطتان در نظر بگیرید! یا مثلا اگر چهره ی شخص به دلتان ننشسته است این مسئله را مورد توجه قرار دهید!

منطقی بودن یعنی ما اول خود را بشناسیم و با توجه دانستن امیال و سلایق خود و دانستن و شناخت سلیقه و امیال طرف مقابلمان  و در کنار هم قرار دادن شرایط ،هم لازم هم کافی ،تصمیم بگیریم ازدواج کنیم یا نه!

این مطلب هم عالیه:
چه سوالاتی در خاستگاری بپرسیم بهتر است؟

اما منظور از شرایط لازم و کافی چیست؟! با ما همراه باشید ..

شرایط لازم و کافی:

ازدواج منطقی
شرایط ازدواج

گاهی ما میبینیم خاستگاری شرایط لازم برای ازدواج را دارد یعنی برای مثال خانواده خوب، درآمد متوسط ،فرد سالم و.. اما شرایط کافی برای ازدواج با ما را ندارد !

برای مثال فردی تو شروط ازدواج خود خوش مشربی و اجتماعی بودن فرد را ملاک قرار داده است. حال فردی با شروط لازم  برای ازدواج به خاستگاری او میاید ولی ادم اجتماعی نیست .این فرد برای او شرایط لازم را دارد اما شرایط کافی را ندارد.

ما برای شکل دهی یک ازدواج موفق و منطقی باید حواسمان باشد فرد شرایط کافی برای ازدواج با ما را داشته باشد نه فقط شرایط لازم!

گاهی افراد در لیست شرایط کافی خود شروطی را بی جا و به اشتباه قرار میدهند که ازدواج را از مسیر منطقیش دور میکند . در این موارد ازدواج یا غیر ممکن یا احساسی و آسیب پذیر میشود.

حال منظور از شروط بی جا چیست؟ با ما همراه باشید ..

شروط بی جا ،ازدواج احساسی :

ازدواج منطقی
ازدواج احساسی

احتمالا در میان دوستانتان افرادی را دیده اید که ازدواج با فردی را آرزومند اند که از جنبه ظاهری و چهره بی نظیر و بسیار زیبا باشد جوری که حتی رنگ چشم و مدل مو برایشان مهم میشود!

خب زیبایی طبیعتا میتواند برای هر فردی ملاک باشد اما نکته اینجاست که این فرد به دنبال چهره ای میگردد که در ذهنش با بهترین طراحی آن را کشیده است! و به این رضایت نمیدهد که چهره فرد به دلش بنشیند و بس ! این مثالی از شروط بی جایی است که گاهی افراد به اسم اینکه این فرد شرایط کافی برای ازدواج با من را ندارد جواب رد میدهند !

این مطلب هم عالیه:
ایده‌هایی منحصر به فرد برای برگزاری مراسم عروسی

اگر هم با اینجور ملاک ها افراد به ازدواج برسند احتمال زیاد جزو آن زوج های خوشبختی که اول مطلب گفتیم نیستند و ظرف یکی دو سال از هم خسته و دلسرد میشوند زیرا ازدواج آنها کاملا احساسی بوده است!

حال نتیجه چیست؟ بالاخره ما با منطق ازدواج کنیم یا احساسات را هم دخیل کنیم؟..همراهمان باشید.

ازدواج منطقی با احساس! :

ازدواج منطقی
ازدواج منطقی عاشقانه

منظور ازاین تیتر این است که ازدواج منطقی در درونش احساسات را در نظر میگیرد و امیال از بند گسیخته ما را ملایم تر میکند و به آن پاسخ میدهند !

یعنی مثلا این میل را که همسر من باید در زیبایی بین تمام مردان بی همتا باشد را تبدیل به ، همسر من باید به دل من بنشیند و از نظر من بی همتا باشد تغییر میدهد! و به دل نشستن را ملاک میکند. در این صورت عقل و احساس با هم دوستی میکنند !

امیدوارم با احساس و منطقی ازدواج و زندگی کنید .

 

 

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا