جذاب و خواندنینامزدی

ازدواج دانشجویی چیست

فواید و معایب ازدواج دانشجویی چیست؟

ازدواج دانشجویی ، فواید و معایب آن:

 

با سلام ..امروز میخواهیم به یکی دیگر از چالش های امروزی بپردازیم و آن هم ازدواج دانشجویی است .

ضمن اینکه منظور ما از ازدواج دانشجویی این است که زوج در محیط دانشگاه به هم علاقه مند شده و با هم ازدواج کردند.در واقع محیط آشنایی آن ها دانشگاه بوده است. با ما همراه باشید تا مسیر یک ازدواج دانشجویی را بشناسیم..

چرا ازدواج کنیم؟

چرا ازدواج میکنیم
چرا ازدواج میکنیم

 

این مسائله بسیار مهم است زیرا ما اگر دلایل ازدواج را ندانیم به راحتی با تکیه بر احساسات ممکن است سرنوشت خود را به بنبست بکشانیم.همچنین باید بدانیم دوران تاهل ضمن اینکه برخی خوشگذرانی ها و آزادی های دوران مجردی ما را کمرنگ میکند مسئولیت هایی را نیز در بر دارد که اگر در انجام آنها کوتاهی کنیم به زندگی مشترکمان آسیب زده ایم. البته دوران تاهل نیز لذت های دیگری مانند حمایت لحظه به لحظه ی همسر ،آرامش جسمی و روانی و.. را نیز در بر دارد.

پس از تصمیم به ازدواج بهتر است لیستی از شرایط حداقلیمان را آماده کنیم!

انتخاب همسر

انتخاب همسر
انتخاب همسر

 

حال جوانی را در نظر بگیرید که اماده ازدواج است و اهمیت و جایگاه ازدواج را فهمیده در اینجا باید به دنبال فردی بگردد که به اصتلاح با او هم کف باشد .یعنی چه از لحاظ فرهنگی و موقعیت و چه از لحاظ اخلاقی و روانی با او برابری کند . یافتن چنین فردی قطعا خود یک مرحله بسیار مهم است و ما نباید انتخابمان را دست دلبستگی ها و احساسات زودگذر بدهیم .این را بدانید که علاقه ی بیش از اندازه به فردی بدون داشتن دلیل منطقی بسیار خطرناک است!

این مطلب هم عالیه:
نکات مهم یک جشن عروسی ایرانی

این نکته نیز جالب است که ما  در محیطی مانند محیط دانشگاه به دلیل اینکه افراد مختلف را میبینیم فکرمیکنیم همیشه یکی بهتر وجود دارد!یعنی ما برای مثال به فردی که خواستگارمان است به هوای فردی شایسته تر جواب رد میدهیم در حالی که شرایط حداقلی ما را داراست. این مسائله خود محل تامل است چون باعث میشود سن ما بالاتر رود ،موقعیت ها از دست بروند و ما سختگیر تر شویم !توصیه من این است که با فردی که شرایط حد اقلی شما را داراست با صلاحدید خانواده جلو بروید..

درخواست ازدواج

درخاست ازدواج
درخاست ازدواج

 

در دین و عرف ما اینگونه است که پسر پا پیش میگذارد ! حال وقت آن است که ما درخواستمان را به فرد مورد انتخابمان بازگو کنیم. در این مرحله باید خجالت را کنار گذاشته و با اعتماد به نفس با جملاتی مثل:((به نظر من ما نقاط مشترک زیادی با هم داریم یا من چند وقت است شما را میشناسم نظرتان چیست با هم در باره زندگی صحبت کنیم؟!))و .. شروع کنید .

فواید ازدواج دانشجویی

ازدواج دانشجویی
ازدواج دانشجویی

 

1- شرایط سنی: دانشگاه فرصت مناسبی است برای ازدواج زیرا افرادی که در خود جای داده تقریبا در یک محدوده سنی هستند و این خود یکی از نکات قابل توجه است.

2- توقعات کم: زوج دانشجو در ابتدای زندگی اغلب مورد حمایت خانواده و جامعه قرار میگیرند .برای مثال  از نظر اقتصادی خانواده ها زیاد توقع مالی از آن ها ندارند و خیلی از وسایلشان را آن ها تامین میکنند.همچنین بانکها تسهیلاتی برای زوج های دانشجو در نظر میگیرند.

3-شناخت بیشتر: افراد در دانشگاه این موقعیت را دارند که با شخصی که چند سال با او همکلاس بوده و او را میشناسند ، ازدواج کنند و این خود یک اطمینان اولیه را ایجاد میکند.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس عروس پوشیده انتخابی خاص برای عروس خانم ها

4- درک بهتر : فرد دانشجویی که با دانشجوی دیگر ازدواج میکند بهتر میتواند شرایط طرف مقابلش را درک کند. زیرا خود در وضعیت مشابهی قرار داردو مشغله فکری مشترکی دارند.

و..

معایب ازدواج دانشجویی

معایب ازدواج دانشجویی
معایب ازدواج دانشجویی

 

1-کمبود زمان:دانشجویی را در نظر بگیرید که هم باید در مسیر رفت و آمد دانشگاه باشد ، هم در رفت و آمد شغلی و هم باید زمانی را درس بخواند ! با این وضعیت اگر همراهی و همدلی همسرش وجود نداشته باشد قطعا صدمه میبیند.

2- شرایط شغلی : فرد در دوران دانشجویی برای رسیدگی به تحصیلش مجبور است شغلی را باشرایط خاص مثلا پاره وقت به عهده بگیرد که این مساله به خودی خود درامد او را تحت الشعاع قرار میدهد.

3- تجربه کم: اغلب افراد دانشجو به طور جدی وارد بازار کار نشده و شکست هایی که باید بخورند را فعلا نخورده اند!پس  یک زندگی دانشجویی در ابتدا شامل پستی _بلندی های بسیاری است.

و..

ازدواج دانشجویی
ازدواج دانشجویی

به هر حال ازدواج دانشجویی مانند راه رفتن بر بند بندبازی است اگر درست بررسی نکنیم میتواند اشتباهی جبران نشدنی باشد ولی اگر درست بیاندیشیم میتواند زندگی مشترک موفقی را ایجاد کند.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا