عکاسی و فیلم برداری

آیا قیمت ، دلیل کافی برای بستن قرارداد است ؟

جشن پلاس: این روزها اکثر عروس و داماد ها به دنبال کاهش هزینه های عروسی خود و نیز حفظ کیفیت و کمیت آن هستند . ولی نباید فراموش کرد که فیلم و عکس عروسی را به هیچ وجه نمیتوان تکرار کرد ، پس باید در زمان انتخاب آتلیه عروس خود صرفا گزینه قیمت را کنار گذاشته و سعی کنید با مدیریت در هزینه های خود انتخابی درست داشته باشید .

بسیاری از آتلیه های ارزان قیمت هستند که وقتی منوهای آنها را با آتلیه های دیگر مقایسه می کنید متعجب میشوید که چقدر قیمت خوب است و به بودجه شما هم نزدیک . ولی در این مقاله نکاتی را برای شما نوشته ایم که میتوانید در انتخاب آتلیه عروس خود از آنها کمک بگیرید .

اولین نکته ای که در این زمینه باید بدانید این است که خیلی از آتلیه های با قیمت ارزان ، در منوهای خود مواردی دارند که در نظر اول برای عروس و داماد جذاب است ولی اگر آنها را از منوی اصلی کم کنید خواهید دید که باقیمانده ی آن منو گزینه های ساده اولیه ای هستند که در واقع برای آنها نیز هزینه ی زیادی ندارد .

منظور ما از این موارد  بیشتر عکس هایی هستند که در سایز های معمولا کوچک و متوسط و به تعداد متنوع به مشتری ها می دهند . وقتی عروس و داماد قصد مقایسه ی منوهای دو آتلیه ی متفاوت را دارند متاسفانه وجود چند عکس در چند سایز کوچک نظر آنها را به سمت خود جلب کرده و از دقت و مقایسه در گزینه های اصلی منوی خود که عکاسی و فیلمبرداری ، هزینه های جانبی و هزینه های پنهان و نیز تمامی هزینه هایی که تا زمان تحویل کار مجبور به پرداخت آن هستند ؛ صرف نظر کرده و بیش از کیفیت کار در عکاسی و فیلمبرداری و نیز تدوین و لوکیشن ها به کمیت های منو اهمیت می دهند .

با استفاده از این روش آتلیه خود را در این زمینه انتخاب کنید :

ابتدا با توجه به برآورد های اولیه در هزینه های خود ، به دو یا سه آتلیه عکاسی عروسی مراجعه کنید . تمامی مواردی را که در منوهای خود ارائه می کنند و با هزینه ی شما مطابقت دارد را لیست کنید . حالا موارد اصلی منوها (*) را جدا کرده و آنها را با هم مقایسه کنید .

این مطلب هم عالیه:
عکس های عروسی که شما را به خنده خواهد انداخت

منظور از موارد اصلی همان منوی پایه یا مواردی است که در اجزای منوها ثابت بوده یا الزامی هستند . این موارد شامل : فیلمبرداری یک یا چند دوربین ، عکاسی شامل باغ ، آتلیه و مراسم همچنین تدوین فیلم و به طور معمول لیت میهمانان (*) و حداقل یک عدد عکس که معمولا به صورت تخته شاسی در شب مراسم تحویل داده می شود .

(*) لیت میهمانان به عکس یا هدایایی گفته می شود که در شب مراسم یا سفره عقد به میهمانان داده می شود که البته از عکس های عروس و داماد بوده و از طرف آتلیه عکاسی عروس طراحی و اجرا می شود .

با این مقایسه ی اولیه می توانید به این نتیجه برسید که در اصل منو ها و قیمت ها چقدر تفاوت وجود دارد و شما با بودجه ی خود تا چه میزان می توانید از خدمات جانبی استفاده کنید .

این بار پیشنهاد می کنیم به دو آتلیه با قیمت های سطح متوسط سر بزنید و همین کار را تکرار کنید . این مقایسه را مجددا در موارد اصلی انجام دهید و حالا ببینید با افزایش قیمت ، چقدر به کیفیت کارها افزوده شده است . هدف ما از این مقایسه این است که شاید با بودجه ای که در اختیار دارید یا مدیریت در هزینه های دیگرتان بتوانید در مورد کیفیت کار فیلم و عکس عروسی تان انتخاب بهتری داشته باشید .

ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از یک منوی ارزان که آن را به خاطر هدایای متنوع انتخاب کنید ، سعی کنید با رفتاری هوشمندانه ، از یک آتلیه عکاسی عروسی با کیفیت مطلوب در عکس ها و تصاویر استفاده کنید و با مدیریت در هزینه های خود و منوی انتخابی ، یک کار با کیفیت بالاتر را تجربه کنید .

البته این نکته را هم فراموش نکنید که مشاوره ای که به شما داده می شود می تواند تاثیر خوبی در روند انتخاب آتلیه عکاسی عروسی شما داشته باشد . برای مثال وقتی قصد گرفتن تجهیزات در منوی خود را دارید شاید با مشاوره ی بهتر توسط آتلیه ، بتوانید در انتخاب آنها دقت بیشتری کرده و یا در صورت عدم نیاز آنها را حذف کرده و در جای دیگر  هزینه ی آنرا صرف کنید .

این مطلب هم عالیه:
ایده های عروسی برای گرفتن مراسم جشن عروسی

– هزینه های پنهان را هرگز فراموش نکنید

در روند انجام کار هزینه هایی وجود دارند که اگر وضعیت آنها با طرف قرارداد شما مشخص شود بهتر است . این هزینه ها همان هزینه های پنهان هستند که معمولا یا قبل از مراسم یا در روز مراسم به سراغتان خواهند آمد .

یکی از این هزینه ها ، هزینه ی ورودی باغ برای عکاسی عروسی شماست . بعضی از آتلیه های عکاسی عروسی این مبلغ را در جمع کلی هزینه های خود محاسبه کرده و روز مراسم دیگر این مورد را با مشتریان خود عنوان نمی کنند . البته اگر خود عروس و داماد علاقمند باشند که عکاسی آنها در یک عمارت مجلل یا یک باغ خصوصی برای آنها انجام شود که مسلما هزینه های آن به عهده خود عروس و داماد است .

ولی بعضی از آتلیه های عکاسی هزینه ورودی یک باغ ساده را نیز در روز مراسم از داماد مطالبه می کنند . اگر این هزینه ها از قبل مدیریت نشوند در نهایت به عددی خواهند رسید که از ابتدا می توانست در تصمیم گیری شما موثر باشد .

از دیگر هزینه های پنهان برای شما می توان به هزینه حمل و نقل فیلمبردار ، تبدیل فیلم های نهایی به خروجی مورد نظر شما ، تبدیل مدل لیت موجود در منو به نمونه های بهتر و زیباتر ، سایز عکس های شاسی شده برای شب عروسی و بسیاری از این موارد که ما به شما پیشنهاد می کنیم تمامی آنها را با آتلیه عروس خود مطرح کرده و وضعیت توافق شده ی خود را در متن قراردادتان مکتوب کنید .

در مورد نکات مهمی که برای نوشتن قرارداد باید بدانید نیز مطلبی در این بخش نوشته ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید .

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا