تشریفات عروسیعکاسی و فیلم برداری

آلبوم عکس تنها یادگاری مراسم عروسی

آلبوم عکس تنها یادگاری مراسم عروسی

آلبوم عکس عروسی

جشن پلاس: حتماً شما هم یادتان است، قدیم‌ترها که فناوری آنقدر پیشرفت نکرده بود و موبایل و تبلتی در کار نبود، وقتی به خانه دوستان و آشنایان می‌رفتیم، به‌جای دیدن عکس‌ها و ویدئوهای توی گوشی، ساعت‌‌ها وقت صرف ورق زدن آلبوم‌ها می‌کردیم. من این کار را خیلی دوست داشتم. تماشای عکس‌ها و یادآوری خاطرات و حرف زدن درباره آنها ساعت‌ها مهمانان را سرگرم می‌کرد. متأسفانه تکنولوژی سال‌ها است این لذت را گرفته و نسل‌های جدید هرگز آن را تجربه نخواهند کرد. آلبوم‌های عکس‌های قدیمی دیگر طرف‌دار ندارند و در گوشه کمدها و گنجه‌ها خاک می‌خورند.

تنها آلبوم‌هایی که هنوز رونق دارند و از تب و تاب آنها کم نشده است، آلبوم‌های عکس عروسی است. ولی همین آلبوم‌ها هم اگر از جذابیت کافی برخوردار نباشند، با یک بار تماشا بیننده آن را کنار می‌گذارد و ترجیح می‌دهد به‌جای حرف زدن درباره عکس‌ها بحث را عوض کند.

آلبوم عکس تنها یادگاری مراسم عروسی

یکی دیگر از اتفاقاتی که این روزها افتاده است که نمی‌شود از آن به عنوان یک اتفاق خوب یا بد یاد کرد، سر در آوردن دوربین از درون گوشی‌های همراه است. اینکه زمان عکس گرفتن و تعداد عکس‌ها بیشتر شده، اما وقتی برای تماشای آنها گذاشته نمی‌شود. عکس‌ها معنا و مفهومی متفاوت پیدا کرده‌‌اند. قدیم‌ترها که در سال فقط چند بار فرصت عکس گرفتن وجود داشت، عکس‌ها ارزش بیشتری داشتند.

من عاشق عکس و عکاسی هستم. چون خودم کمی از عکاسی سردرمی‌آورم خیلی انتخاب عکاس برای شب عروسی برایم کار دشواری بود. همسرم با کلی پیگیری و جست‌وجو توانسته بود یک مؤسسه تشریفات عروسی به نام تشریفات اسداللهی را پیدا کند.

روز اولی که به این مؤسسه رفتیم از طرز برخورد آنها پیدا بود که کاملاً به کار خود وارد هستند. متأسفانه یا خوشبختانه همسرم هم مثل من آدم سخت‌گیری است، ولی هر دو در انتخاب تشریفات اسداللهی اتفاق نظر داشتیم. ما که تجربه‌ای در زمینه اینکه چه کارهایی باید در آن شب انجام دهیم نداشتیم، ولی تشریفات اسداللهی با صبر و حوصله در انتخاب همه چیز به ما کمک کردند؛ از گل‌آرایی و شام عروسی گرفته تا معرفی آرایشگاه و مزون لباس و هر چیزی که شما فکرش را بکنید.

همسرم هم مثل من در انتخاب عکاس و فیلم‌بردار وسواس داشت. تشریفات عروسی که متوجه این حساسیت ما شده بود، یکی از بهترین آتلیه‌های شهر را برای این کار به ما معرفی کرد. وقتی برای دیدن نمونه‌ کارهای آتلیه رفتیم آنها توانستند تمام و کمال نظر ما را جلب کنند و به ما اطمینان دادند که از انتخاب خود پشیمان نخواهیم شد.

پروسه عکاسی برای خود داستانی داشت و مثل یک سفر جذاب بود. شاید به جرأت بتوانم بگویم که بهترین قسمت مراسم عروسیمان بود. آنها در انتخاب مکان و لباس به ما کمک می‌کردند. ما برای گرفتن عکس از همه جا سردرآوردیم از سرزمین سبز شمال گرفته تا کویر… عکاسی آنها ما را سر ذوق آورده بود.

عکس تنها یادگاری مراسم عروسی

عکس‌ها و فیلم‌های شب عروسی ما نه‌تنها پر از خاطره است، بلکه بسیار هنرمندانه گرفته شده‌اند. هیچ‌کدام از عکس‌های ما یادآور عکس‌ها و ژست‌های کلیشه‌ای تمام عروس و دامادها نیست. هر کدام برای خود دنیای زیبایی دارند.

من هنوز هم وقتی آلبوم عروسیمان را می‌بینم، از دیدن تک تک عکس‌ها حظ می‌کنم. با اینکه چند سال است از عروسیمان گذشته است، هنوز هم برای سرگرم کردن مهمان‌های کمی غریبه‌تر آنها را به تماشای آلبوم عکس‌ها دعوت می‌کنم.

من و همسرم به تمام جوان‌های فامیل و دوست و آشنا که قصد ازدواج و گرفتن مراسم عروسی دارند و به دنبال یک تشریفات عروسی خوب هستند، با اطمینان خاطر تشریفات اسداللهیآؤای را معرفی می‌کنیم. برای صدق گفتار خودمان نیز سند داریم که همان آلبوم عروسیمان است که در تمام عکس‌ها رضایت و شادمانی در چهره من و هسرم و تمام کسانی که در عکس‌های ما حضور دارند هویدا است.

این مطلب هم عالیه:
عکاسی از مراسم عروسی
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا