عکاسی و فیلم برداری

آتلیه عکاسی عروس و داماد مناسب و فیلمبردار عروسی و عکاس عروسی مناسب

انتخاب آتلیه عکاسی عروس و داماد مناسب و فیلمبردار عروسی و عکاس عروسی مناسب

انتخاب عکاسی

برای هر عروسی، یه عکاس عروسی یا فیلمبردار عروسی لازم هست تا خاطره های اون یه شبانه روز رو براتون به تصویر بکشه. تا بعدها اگه خواستید به اون دوران برگردید با تصاویری که ضبط کردین اون دوران براتون یادآوری بشه. و حتی تمام اشنایان و دوستان و فامیل هرچه که هزینه کردین اعم از تالار، لباس عروس و صداهایی که ضبط شده و… میتونه براتون بایگانی بشه. انتخاب آتلیه عکاسی عروس و داماد مناسب به همراه انتخاب فیلمبردار عروسی و عکاس عروسی خوب از مهمترین مسائلیه که برای یه فیلم عروسی خوب، باید در نظر بگیرید.

به خاطر همین خیلی‌ها دوست دارن عکاس عروسی که میخوان برای اینکار انتخاب کنند از هر نظر عالی باشه. و برای اینکار نسبت به بقیه کارهای عروسی‌، بودجه بیشتری میزارن تا بهترین عکس و فیلمبردار عروسی رو انتخاب کنند.

اما اینرو هم بگم خیلی از زوج‌های جوان اونقدر که سرگرم بقیه کارهای عروسیشون هستند و به بقیه کارهایی که تو چشم هست اهمیت میدن، به فیلم عروسی و عکس عروسیشون اهمیت نمیدن و براش هزینه کمتری کنار میزارن و از کسی هم مشورت نمی گیرند.عکاس عروسی

هر چند بعدها به خاطر همین سهل انگاری فیلم عروسی و عکسشون رو خواستند ببینند به خاطر کیفیتش ناراحت و اذیت میشن؛ که ای کاش حداقل از کسی مشورت می گرفتیم . اینها همه بر میگرده به اینکه تجربه کافی نداشتند و از کسی کمک نخواستند.

در ادامه جشن پلاس بهتون کمک میکنه تا بتونید با این نکات، عکاس عروسی و فیلمبردار عروسی مناسب رو برای جشن عروسیتون، انتخاب کنید.

عکاسی عروسی خوب

ببینید یه عکاسی عروسی فقط نباید نمونه کار عکس خوب داشته باشه، بلکه باید از نظر فیلم برداری هم قوی باشه. چون هیچ کس دوست نداره که فیلمبردارش برای اولین بار فیلم عروسیشون رو بگیره و اون رو به عنوان نمونه کار به بقیه نشون بده.

 

وقتی به یک آتلیه عروس و داماد رفتین بعد این که نمونه کارهاشو دیدین باید راجب کیفیت دوربین هم سوال کنید. چون امروزه مدل‌های مختلفی در کارها استفاده میشه. مهم نیست که در موردش چیزی بدونید اما باید بدونید با چه دوربینی عکاسی و فیلمبرداری میشه. دوربین هایی که فیلم شما رو داخل رم ذخیره میکنه کیفیتش بالاتر هست نسبت به دوربین هایی که فیلم رو در نوار ذخیره میکنند. این نوع مدل خیلی بی کیفیت هستند و نباید روش فکر کنید و اون هایی که در قدیم در اتلیه خودشون ازش استفاده میکردند، الان در اتلیشون ازش استفاده نمی کنند.

آتلیه عکاسی عروس و داماد

فیلمبرداری عروسی

شما باید موقع صحبت باهاشون این رو شرط کنید که حتما  Fullhd و یا 4k باشد. و این رو بدونید که فیلم هایی که روی دی وی دی میگیرید کیفیتی کمی کمتر از HD دارند و اصلا مناسب نیستن. و این یه فریبه که میگه فیلمتون 4K هست. ولی در نهایت اون رو روی دی وی دی تحویلتون میدن. فیلم مادر رو هم تحویل بگیرید که بالاترین کیفیت رو داره.

این مطلب هم عالیه:
انتخاب عکاس و آتلیه عروس با قیمت مناسب

موقع صحبت به خاطر این که شما اجازه صحبت با فیلمبردار عروسی رو ندارین و نمیتونید خودتون انتخابش کنید وببینید  وارد هست یا نه، با مدیر اتلیه صحبت کنید تا فیلمبردار خوبی برای شما انتخاب کند . و یا فیلمبردار Dslr داشته باشید تا مطمین بشین در کار خودش حرفه ایی هست . دلیلش هم سخت بودن رابط این جور دوربین ها هست.

حالا از بحث فیلمبرداری خارج میشیم و کمی هم راجب عکاس عروسی صحبت میکنیم.

عکاس عروسی و آتلیه عکاسی عروس و داماد

فیلمبردار عروسی

خیلی کم پیش میاد که اتلیه عکاسی برای عکس گرفتن مشکل داشته باشه. چون همیشه یه نفر به صورت ثابت در اتلیه برای عکاسی میمونه. بخاطر همین میشه فهمید کیفیت عکاسیش و عکسهایی که گرفته چه جوره.

میتونید برای شناخت بیشتر در کارش یه روز به اونجا رفته و بذارین براتون عکس بگیره تا متوجه کارش بشین ببین خوب بوده یا نه. و بعد تصمیم بگیرید به اونجا برید یا نه. این رو هم مد نظر بگیرید که عکاس عروسی که برای باغ میاد با عکاس عروسی داخل اتلیه فرق میکنه. یعنی یه نفر برای هر دو کار انتخاب نمیشه. این میتونه یه مزیت برای شما باشه اون عکاس باغها، حرفه‌ایی‌تر هستند. بخاطر همین قضیه با مدیر اتلیه در مورد عکاس باغتون صحبت کنید تا کارایش رو بدونید.

بیشتر اتلیه دارها، باغی که برای عکاسی انتخاب میشه رو دارن و خودشون به ازای دادن باغ، مبلغی ازتون میگیرن و یا باغ رو رایگان در اختیارتون میزارن. متوجه باشید که این رایگان دادن یعنی غیر مستقیم این هزینه رو ازتون گرفتن.

قبل اینکه باغ رو انتخاب کنید حتما یه بازدید ازش داشته باشید. ببینید از اونجا خوشتون میاد یا نه. امروز هم کار اسان شده و شما میتونید با اینستا گرام، به صورت مجازی نماهای عکاسی رو ببینید و انتخاب کنید.

فیلم عروسی

وظایف شما در قبال فیلمبردار عروسی یا عکاس عروسی

بعد از انتخاب باغ این رو بدونید که آتلیه عکاسی عروس و داماد یه ماشین مخصوص برای فیلمبردار عروسی و یا عکاس عروسی میخوان که اون به عهده شماست و میتونید یه تاکسی دربست براشون بگیرین. و یا یکی از اشناهاتون رو برای اینکار معرفی کنید. که گزینه دوم بهتر چون هزینه اژانس ممکنه براتون کمی سنگین باشه.

تهیه غذا برای فیلمبرداران هم برعهده عروس و داماد هست. برای همین اگه یه روز ازتون خواستن برای همه پرسنل غذا بگیرید بدونید یه جای کار مشکل داره. چون شما فقط تعهد نسبت به غذا دادن به افراد ی که ازتون فیلم میگیرند رو دارید نه کسان دیگه، حتی مدیر اتلیه.

بعد اینکارها انتخاب آتلیه عکاسی عروس و داماد مهمه چون دیگه گلفروشی رفتن و خرید دسته گل و… دیگه خیلی قدیمی و تکراری شده. امروزه با وجود نماهای عکاسی مخصوص و جالب در محیط اتلیه از اماده شدن عروس و داماد، کلیپی در فیلم عروسی تهیه میشه. و بعد که فیلم عروسی و عکس باغ هم گرفته شد با هم تدوین میشه.

این مطلب هم عالیه:
اشتباهات رایج عروس و داماد ها در مورد هماهنگی های عکس و فیلم !

وقتی میخواین قرارداد ببندید بهتر که تو فضای اتلیه باشه و باید گروهی که این کار برعهدشون هست دارای اتلیه باشن. وگرنه شما مشکل رفت و امد رو پیدا میکنید.

فیلمبردار عروسی

قوانین آتلیه عکاسی عروس و داماد

هیچ آتلیه عکاسی فیلم عروسی خام شمارو بهتون تحویل نمیده. فقط عکسهایی که انتخاب کردین رو میده، مگر اینکه شما هزینه تمام عکس های خامتون رو بدین. اما فیلم عروسی ، هم فیلم خام و هم منتاژ شده رو تحویل میگیرید.

همه اتلیه دارها جواز کسب شون به دیوار محل کارشون خورده و هیچ اما و اگری وجود نداره برای نداشتن پروانه کسب.

خیلی راحت بگم آتلیه عکاسی عروس و داماد که پروانه کسب نداشته باشه، شما هیچ بیمه ایی برای خوب یا بد بودنش ندارین. و اتحادیه اصناف در صورتی اگه شکایتی داشته باشید پیگیری میکنن که مورد، از اعضاشون باشه و اگه نباشه نمیتونه کاری براتون انجام بده.

این رو هم بدونین پروانه کسب یعنی اتلیه دار مهارت و دانش اولیه کارو داره. باز تاکید میکنم قرداد رو در اتلیه ببینید که جواز کسب داشته باشه که اگه نداشته باشه اشتباه محضه قرداد بستن باهاشون.

فیلم عروسی

عکاس عروسی

بعضی وقت ها عروس وداماد دوست دارن در جشن هم عکاس وجود داشته باشه و عکاسی کنه. بخاطر همین با مدیر آتلیه عکاسی عروس و داماد صحبت کرده و هزینه اینکار رو هم سوال کنید. چون اتلیه دارها خودشون عکاس عروسی نمی فرستن.

یه روال عادی اینه که آتلیه دارها یه مبلغی رو به عنوان پیش پرداخت ازتون میخوان و در قرارداد هم درج میشه. و هیچ جای شبه و تعجبی نیست اینکار. چون اینکار یه قانونه.

فیلمبردار عروسی تا ساعتی که در قرارداد هست ازتون فیلم میگیرن. و اگه عروس و داماد خواستن که اضافه تر بمونن و فیلمبرداری کنن، این هزینه اش جداگانه حساب میشه. حتما توی قراردادتون ساعت تمام شدن کار ذکر کنید. اگه قرار ساعتی رو اضافه بمونن هزینش رو در قرارداد بیارید تا بعدها مشکلی پیش نیاد.

بعد اتمام کار و مونتاژ فیلم عروسی مادر بهمراه مونتاژش رو به شما میدن شما بعد دیدن اگه تغییری خواستید براتون بدن رو سریع اطلاع میدین تا براتون درست کنند.

آتلیه عکاسی عروس و داماد

یه نکته رو حتما در نظر بگیرید که اتحادیه عکاسی کتبا توی قانونش اورده که اگه فیلم عروسی به هر دلیلی سهوی پاک بشه با توجه به مقدار پولی که در قرارداد اومده مقدار اون بهتون مرجوع میشه، به حرف های دیکران مبنی بر شکایت و گرفتن هزینه کل عروسی از آتلیه و… رو باور نکنید. بخاطر همین هنگام پیدا کردن آتلیه عکاسی عروس و دامادبه دقت تمام جوانب رو بسنجین.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

  • […] (8) آتلیه عکاسی عروس و داماد مناسب وآتلیه عکاسی عروس و داماد مناسب و فیلمبردار عروسی و عکاس عروسی مناسب […]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا