تشریفات عروسی

این سوالات را حتما از مدیران تشریفات خود بپرسید تا بهترین جشن را برگزار کنید

چند ماه قبل از برگزاری جشن عروسی، مطمنا کسب و کار های جشن عروسی خود را انتخاب کردید و سفارشات خود را با آنها نهایی کرده‌اید، اما کار شما هنوز تکمیل نشده است.

چند ماه قبل از برگزاری جشن عروسی، مطمنا کسب و کار های جشن عروسی خود را انتخاب کردید و سفارشات خود را با آنها نهایی کرده‌اید، اما کار شما هنوز تکمیل نشده است. در واقع مواردی هستند اگر بعضی از اقدامات را با کسب و کارهای عروسی مشخص نکنید بعدا پشیمان خواهید شد. چند هفته قبل از جشن عروسی، شما باید مسائل مهمی مثل نحوه پرداخت‌ها، زمان‌بندی تحویل و انجام سفارش شما و اطلاعات تماس برای پاسخ دادن به سوالات لحظات آخر را از افراد که در حوزه کسب و کار جشن عروسی هستند، طی کنید. ما در جشن پلاس 10 سوال ضروری را که باید قبل از جشن عروسی از آنها بپرسید، برایتان تهیه کرده ایم:

این سوالات را حتما از مدیران تشریفات خود بپرسید تا بهترین جشن را برگزار کنید
این سوالات را حتما از مدیران تشریفات خود بپرسید تا بهترین جشن را برگزار کنید

1. به شما چقدر بدهکارم و چه زمانی باید با شما تسویه حساب کنم؟

در مورد مبلغ و زمان پرداخت آن با افرادی که کسب و کارهای جشن عروسی شما را انجام می دهند، به توافق برسید. اعداد، جزئیات سفارش‌ را به خوبی به خاطر بسپارید و یا آنها را در جای یاداشت کنید تا از بروز اشتباهات در هنگام تحویل سفارش و پرداخت‌ ممانعت کنید و مجبور نباشید هزینه اضافی را بپردازید.

این سوالات را حتما از مدیران تشریفات خود بپرسید تا بهترین جشن را برگزار کنید

2. صاحب کسب و کار جشن عروسی کیست و بهترین راه تماس با او در روز جشن عروسی چیست؟

در روز عروسی معمولا برای هماهنگی های بیشتر با نمایندگان کسب و کار در ارتباط هستید، (مثلا مسئول دکوراسیون، مسئول آتش بازی، مسول کیک جشن عروسی و …) نام و شماره تماس افراد مسول را ذخیره کنید. پیشنهاد می‌کنیم که یک شماره تماس پشتیبانی برای مواقعی که نمی‌توانید با آنها در تماس باشید، از آنها درخواست کنید.

این مطلب هم عالیه:
ایده هایی برای داشتن آویزهای زیبا
چگونه در جشن عروسی کاری کنیم که به مهمان ها بیشتر خوش بگذرد؟
چگونه در جشن عروسی کاری کنیم که به مهمان ها بیشتر خوش بگذرد؟

3.تجهیزات مورد نیاز برای سفارش شما را در اختیار دارند؟

گاهی کسب و کار مورد نظرشما برای برآوردن کردن سفارش، نیاز به تامین وسایلی دارند، (مثلا تزینات کیک جشن عروسی یا گل های وارداتی در دسته گل سفارشی شما) در مورد اینکه چه کسی مسئول تامین اقلام خواهد بود، توافق کنید. همچنین آیتم‌های ضروری را بررسی کنید تا اطمینان کنید که حتما سفارش شما به موقع آماده خواهد شد.

جشن پلاس
جشن پلاس

4. چقد زمان می برد تا سفارش شما را آماده کنند؟

هدف، دخالت شما در کار آنها نیست، بلکه شما می خواهید مطمئن شوید که سفارشتان به موقع آماده می شود. با انجام این کار استرس شما کم می شود و اطلاعات خوبی از روند آماده سازی و تهیه کردن سفارش به دست می آورید.

 5. آیا می توانند همه مواردی که شما سفارش داده‌اید را تهیه کنند؟

امکان دارد در مورد سفارش خود با صاحب کسب و کارهای جشن عروسی ماه‌ها قبل از مراسم صحبت کرده باشید، اما قبل از مراسم عروسی لازم است مطمئن شوید که جزئیات سفارش شما را به یاد دارند و تمام اقلام لازم را برای آماده سازی به موقع آن را دارند. اگر آنها نمی‌توانند دقیقا آنچه را که شما می‌خواهید تحویل دهند، آرامش خود را حفظ کنید و نزدیک ‌ترین گزینه‌ها به سفارش مد نظر خود را از آنها درخواست کنید.

6. از چه زمانی می‌توانیم تالار را در اختیار داشته باشیم؟

مسول گل آرایی و تزینات یا تشریفات ممکن است برای دکوراسیون و آماده‌سازی تالار، یک روز قبل از جشن عروسی اقدام کند؛ بنابراین حتما با مسئول تالار در این باره صحبت کنید، چون ممکن مراسم‌های دیگری در آن روز در تالار برگزار شود و یا محدودیت‌هایی دیگری برای انجام این کار وجود داشته باشد. هرچه زودتر از این موضوع مطلع شوید، بهتر می‌توانید برای آماده‌سازی و دکوراسیون محل برگزاری مراسم برنامه‌ریزی کنید.

این مطلب هم عالیه:
چگونه از اتفاق‌های غیر منتظره مراسم عروسی جلوگیری کنیم
جشن پلاس
جشن پلاس

7. مدت زمان مراسم جشن عروسی چقدر است؟

با مسول تالار در مورد زمانی که  برای برگزاری مراسم در اختیار شما قرار خواهند داد، سوال کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای جشن عروسی انجام دهید.

8. عکاسی و فیلم برداری از جشن عروسی چقدر زمان می برد؟

مهم است که بدانید عکاس برای عکاسی و فیلم برداری از مراسم جشن عروسی شما چقدر زمان می خواهد. با دانستن زمان لازم شما می توانید برنامه ریزی دقیقی برای برنامه‌های دیگر مثل سرو شام و موسیقی و … را متناسب با آن تنظیم کنید.

انرژی خود را در روز جشن عروسی بازیابی کنید
انرژی خود را در روز جشن عروسی بازیابی کنید

9. برای سرو شام و جمع‌آوری آن چقدر زمان نیاز است؟

از مسئول سرو شام و غذا در مورد زمان لازم برای سرو شام و جمع‌آوری آن سوال کنید. با دانستن این اطلاعات، شما می توانید برنامه‌ریزی بهتری برای موسیقی و مراسم سرو کیک انجام دهید.

10. قبل از جشن عروسی نمونه‌ای از دسته‌گل سفارشی خود را ببینید

حتما شما می خواهید بدانید که آیا دسته گل سفارشی شما آنگونه که می خواهید، هست یا خیر؟ بنابراین می‌توانید از مسول گل فروشی درخواست کنید که نمونه‌ای از دسته گل‌ مورد نظرتان را به شما نشان دهد تا در صورتی که مورد پسند شما نیست، فرصت کافی برای تغییر آنرا داشته باشید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا