عکاسی و فیلم برداری

ساقدوش داماد و نکاتی جذاب برای روز عروسی

جشن پلاس: ساقدوش داماد در روز عروسی نقشی اساسی را ایفا میکنند، علاوه بر روحیه بخشی به داماد میتوانند سبک عکسهای داماد را از زمین تا آسمان تغییر دهند!

هنر ژست عکاسی از طریق آزمون و خطا، تکرار، و مطالعات اختصاصی توسعه پیدا کرده است. به همه عکاسان یک ابزار مثل داده می شود و از آنها خواسته می شود که ارائه منحصر به فرد خویش را از وضعیت دید جهان، اجرا کنند. چیزی که شناسه کار یک عکاس است و چیزی که آن را جدا می کند، قوه تخیل و اجرای او، ایجاد یک ایده الهام گرفته از یک مجموعه علم و دانش جامع، و سال ها تمرین بسیار است. در این مطلب نکاتی برای ژست گیری ساقدوش های داماد از زبان عکاس های چیره دست و برجسته مراسم عروسی آورده شده است.

۱_هر کلیک، یک ژست جدید

عکاس و فیلمبردار مقیم کالیفرنیای جنوبی، نینگ وانگ، به ساقدوش ها می گوید، «هر بار که من گفتم کلیک! شما باید ژست خویش را تغییر دهید. تجسم کنید که تو یک اطاقک عکس هستید.» من به آنها می گویم که نباید هیچ وقت ژست یکسان با فرد کناری خود بگیرند، و هرچه بامزه و خنده دار تر به نظر بیایند، بهتر است. معمولا ژست ها در آغاز بسیار بی مزه یا بی روح هستند، اما به مرور زمان آنها جالب تر می شوند.

۲_نورپردازی از پشت برای به دست آوردن یک افکت دراماتیک

ناتان نواک می گوید: « من تنها بهترین روشنایی را پیدا می کنم، از فلاش بهره‌ میگیرم، یا فقط اجازه می دهم بچه ها خودشان باشند، عکس های خنده دار و جالب باید به طور طبیعی به دست آیند». نورپردازی از پشت (Back lighting) یک تکنیک عالی برای گرفتن عکس های پُر حس و گرفته از سیگار است، که سوژه را به اندازه کافی از پس زمینه جدا می سازد در حالی که دود را روشن می کند.

این مطلب هم عالیه:
امنیت فیلم و عکس شما چقدر اهمیت دارد ؟

۳_به دست ها و پاها نگاه کنید

«بسیاری از ساقدوش ها دست هایشان را فقط در دو طرف خود رها می کنند که ژست ناشیانه ای به نظر می رسد. من ۴ موقعیت پایه برای دست ها دارم که از آنها استفاده می کنم. دو دست در جیب، یک دست در جیب، دست به سینه، و دست ها روی یقه که من برای داماد بسیار استفاده می کنم. ساقدوش ها معمولا خیلی راست و سیخ می ایستند. پس من دائم به آنها می گویم که تمام وزن خویش را روی یک پا بیندازند. من شانه های آنها را به طور طبیعی شل می کنم و ظاهر آرام تری به آنها می دهم»

۴_کمی تشویق برای کشف قهرمان درون

گاهی اوقات دامادها فقط به کمی دلگرمی نیاز دارند که از ناحیه امن خود بیرون بیاید. از آنها بخواهید گانگستر، ابرقهرمان، و سوپرمدل درون خود، یا هر چیز دیگری که به آنها الهام می بخشد تا در روبرو دوربین حاضر شوند را بیرون بیاورند و نشان دهند.

۵_به صف شوید

دستوراتی مثل «به صف شوید» یا انتخاب مایک آلباخ «به بغل دستی خود بچسبید» شدنی است باعث خنده واقعی بچه ها شود و به احتمال زیاد یخ بین عکاس و موضوع را آب می کند. گرفتن پرتره های دسته جمعی از خنده های ساده و صمیمی همیشه باره علاقه عموم است، فلذا همیشه مطمئن شوید که عباراتی همانند اینها که ممکن است تاثیر گذار باشند، در ذهن داشته باشید.

۶_داماد را اذیت/خجالت زده کنید

به یاد داشته باشید که دوستان و خانواده ای که داماد انتخاب کرده است که در روز عروسی اش کنار او باشند، او را بهتر از همه می شناسند. اشلی فیشر توصیه می کند تنها بگویید: «سی ثانیه وقت دارید که داماد را به چهره فیزیکی و زبانی اذیت کنید، و آن وقت یک گروه از مردهای یاغی را مشاهده کنید که داماد را غلغلک می دهند و نوازش می کنند.»

این مطلب هم عالیه:
ایده های عروسی برای گرفتن مراسم جشن عروسی

7_یک داستان خنده دار تعریف کنید

چاد دی بلاسیو می پرسد: «چه کسی داماد را بیشتر از همه (مدت بیشتری) می شناسد؟» و سپس از آنها می خواهد یک حکایت در مورد داماد بگویند، که ترجیحا خنده دار باشد.این یک روش ساده برای علاقه مند کردن کل و افزایش تعامل است.

8_داماد را از بقیه متمایز کنید

از همه چیز گذشته، این بزرگترین روز برای داماد است، پس متمایز کردن او در وسط ساقدوش هایش و دادن کمی عشق و پروا تنهایی به او با یک تنظیمات نورپردازی دراماتیک، یکی از تکنیک های باره علاقه پای جیرسا می باشد.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا